Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο

Προς τους χρήστες: Δέχομαι την κριτική σας , όσο σκληρή και αν είναι. Επιθυμώ , όμως , αυτή να γίνεται επώνυμα.

Όνομα:
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ, Greece

Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

Και για να μην ξεχνιόμαστε.....

5 Ιούνη 1825:
Πόλη: Αθήνα – Φυλακές Ακροπόλεως
Κατηγορούμενος: Οδυσσέας Ανδρούτσος
Κατήγορος: Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος
Κατηγορία: Εσχάτη προδοσία, συνεργασία με τον εχθρό
Ποινή: Στραγγαλίστηκε χωρίς δίκη στις φυλακές της Ακρόπολης από τα πρωτοπαλίκαρα του Μαυροκορδάτου, Μαμούρη, Τριανταφυλλίνα και Παπακώστα, κατ΄εντολήν του Μαυροκορδάτου
Ιστορικά αποσπάσματα: Να τι καταθέτει για το φονικό ο μοναδικός αυτόπτης μάρτυρας Κωνσταντίνος Καλατζής, στο δικηγόρο της Αθήνας Σπ. Φόρτη το 1863:
« Του ‘χαν βάλει του στρατηγού (Ανδρούτσου) εις τα χέρια και τα πόδια σίδερα και μπάλες βαριές. Τροφήν δεν του έδιναν τακτικά, ούτε καλήν, ούτε στρώμα. Όταν εγώ τον είδα εις την φυλακήν ήτο ανάλλαγος, λερωμένος, κουρελιασμένος με ένα κοντοκάπι και με τον καλογηρόσκουφόν του λυγδωμένον από την λέραν. Την νύκτα όπου εχάθη, εγώ ήμουν σκοπός εις την πόρταν του κελιού, η οποία ήτο κλειδωμένη. Ήσαν περασμένα μεσάνυκτα όταν βλέπω τέσσερις άνδρας να έρχωνται προς την φυλακήν. Ο ένας κρατούσε φανάρι, ήσαν δε αρματωμένοι καλά. Ένας άλλος εστάθη ολίγον μακράν και δεν είδον καλά ποίος ήτο. Αλλ’ ως εννόησα ήτο ο επικεφαλής των. Ήτο η έφοδος προς επιθεώρησιν της φυλακής: Τριανταφυλλίνας, Τζαμάρας και ο Μαμούρης και ένας στρατιώτης Σουλιώτης. Ήσαν γνωστοί μου…….
…..Άμα εισήλθον μέσα, ηκούσθη ο κρότος των αλυσίδων του στρατηγού (Ανδρούτσου), όστις βεβαίως με την απροσδόκητον αυτή επίσκεψιν εσηκώθη. Τον ήκουσα να λέγη προς αυτούς:
«Ωρέ ξέρω καλά ποιος σας έστειλε εδώ και γιατί ήρθατε τέτοιαν ώρα. Δε μου λύνετε τόνα χέρι να σας δείξω ποιος είμαι και πώς με λένε; Αυτές εδώ τις σαπιοκοιλιές δεν τις συνερίζομαι, μα εσύ μωρέ Γιάννη γιατί;»
Ως εννόησα μετά ταύτα εκ της ταραχής η οποία ηκολούθησε μέσα στο κελί, οι τρεις τους επιτέθησαν κατά του στρατηγού. Ήκουσα το βόγγημα, τους αναστεναγμούς και το μούγκρισμα του ήρωος εκείνου και η καρδιά μου εραγίζετο. Και μετά ταύτα σιωπή……
………Την επομένην ηθέλησαν αν το δείξουν εις τον λαόν πως τάχα ο στρατηγός προσπάθησε να δραπετεύσει κι εσκοτώθη πέφτοντας απ’ τα βράχια.»

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα