Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο

Προς τους χρήστες: Δέχομαι την κριτική σας , όσο σκληρή και αν είναι. Επιθυμώ , όμως , αυτή να γίνεται επώνυμα.

Όνομα:
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ, Greece

Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2009

Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση


· Πριν από λίγες μέρες , μας δηλώθηκε πάλι η πρόθεση της Κυβέρνησης να προχωρήσει σε διάλογο για μεταρρυθμίσεις στη Μέση εκπαίδευση.
· Χθες , ο νέος Υπουργός της Παιδείας δήλωσε ( δελτίο ειδήσεων του MEGA) ότι δεν έχει συγκεκριμένο σχέδιο για την προτεινόμενη μεταρρύθμιση και ότι είναι πρόθυμος να ακούσει τους πάντες και τους μαθητές και , ότι πιστεύει πως θα μάθει πολλά απ’ αυτούς.
Επιθυμώ , καλοπροαίρετα , να θέσω υπόψη του τη δική μου άποψη αναφορικά με το πώς πρέπει να γίνεται μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και ποιες είναι η προϋποθέσεις, για το σκοπό αυτό


Πώς πρέπει να γίνεται μια Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση;

1. Απαιτείται μια νέα αντίληψη για το ρόλο της Πολιτικής και του Κράτους. Το κράτος , μόνο του , δεν μπορεί να διαμορφώσει τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και ούτε θα έπρεπε να το επιχειρήσει.

2. Χρειάζεται ένας «πολιτισμός του διαλόγου» ανάμεσα σε όλους όσους συμμετέχουν στη Σχολική ζωή. (Εκπαιδευτικοί με αναβαθμισμένο το ρόλο τους , άνθρωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης , εκπρόσωποι από τα Εργατικά Συνδικάτα , εκπρόσωποι της οικονομίας.) Δηλαδή πρέπει να συμμετέχουν στη διαμόρφωση της και να τη στηρίξουν οι άνθρωποι των οποίων επηρεάζεται η καθημερινή τους ζωή.

3. Απαιτείται να γίνει διεξοδική συζήτηση πάνω στις γενικές προθέσεις και κατόπιν σταδιακή και περιορισμένη , σε ορισμένα Σχολεία εισαγωγή μέτρων , με διαρκή αξιολόγηση τους , εκ μέρους των Εκπαιδευτικών , στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη.

Αυτά ακριβώς αποφασίστηκαν και εφαρμόστηκαν από την Κυπριακή Δημοκρατία

Ποιες προϋποθέσεις απαιτούνται για μια Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση;

1. Οι υψηλές δαπάνες για την Παιδεία ( το όνειρο της Ελληνικής Κοινωνίας για αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15% του προϋπολογισμού , η Κύπρος το έχει επιτύχει εδώ και χρόνια.)

2. Μια αλλαγή στην απαξιωτική νοοτροπία , που έχει καλλιεργηθεί στους συμπολίτες μας , απέναντι στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο , πράγμα που δεν ισχύει στην Κύπρο , με το υψηλό μορφωτικό επίπεδο των κατοίκων της.

3. Μια καλή υλικοτεχνική υποδομή (σε σύγκριση με τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και όχι μ’ αυτή που θα θεωρούσαμε ως ιδανική.)

4. Μια καλή επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών (στην Κύπρο υπάρχει , αλλά στη χώρα μας η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών , κυρίως στις νέες τεχνολογίες , θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική και με εντατικούς ρυθμούς.)

Αν εξασφαλίσετε αυτές τις προϋποθέσεις , κ. Υπουργέ , τότε να προχωρήσετε στη μεταρρύθμιση.
Και , προσέξετε , το εκπαιδευτικό σύστημα μιας Κοινωνίας χτίζεται ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο και ανεβαίνοντας και όχι ξεκινώντας από τον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.

Θαν. Παπαδημητρίου

3 σχόλια:

Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

παλι με βρισκετε συμφωνο σε γενικες γραμες κυριε. ας κραταμε ολοι μας ομως επιφυλαξεις για το κατα ποσο διατιθενται η ηγεσια του υπεπθ και του κρατους γενικοτερα να προβει σε μια ουσιαστικη και ριζικη εκπαιδευτικη μεταρρυθμιση. η ελλαδα εχει ικανοτατους επιστημονες που εχουν τις γνωσεις να εντοπισουν τις οχι λιγες αδυναμιες του παροντος εκπαιδευτικου συστηματος. αν θυμαμαι καλα εσεις μου ειχατε αναφερει στο παρελθον πως το κυπριακο κρατος προσελαβε εναν ελληνα πανεπηστιμιακο για την αλλαγη του κυπριακου εκπαιδευτικου συστηματος. εχουν επισης αρκετα πανεπιστημια στην ελλαδα πειραματικα γυμνασια και λυκεια στα οποια θα μπορουσαν να εξεταστουν νεες μεθοδοι διδασκαλιας καινουργια σχολικα εγχειριδια κτλ. αν μπορουσαμε να αξιοποιησουμε τα παραπανω τοτε οι μεταρρυθμισεις θα γινονταν με εναν υγιη τροπο και δεν θα προκαλουσαν τοσο εντονες αντιδρασεις.
μερικες αποριες
τι εννοειτε οταν λετε πως πρεπει στον διαλογο για την παιδεια να ενταχθουν ως αμεσα εμπλεκομενοι οι εκπροσωποι απο τα εργατικα συνδικατα και οι εκπροσωποι της οικονομιας? κατα ποσο ειναι αυτοι αμεσα εμπλεκομενοι?
μπορειτε να διευκρινισετε το ποια υλικοτεχνικη υποδομη θεωρουμε εμεις ιδανικη? κατα ποσο θα ηταν αποδοτικοτερη η συκριση με αλλα ευρωπαικα κρατη και οχι με το ιδανικο?
σας ευχαριστω πολυ. καλο απογευμα!

14 Ιανουαρίου 2009 στις 7:16 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger Θανάσης Παπαδημητρίου είπε...

Προς Κωστή Κουρή
1. Τα εργατικά συνδικάτα ( ΓΣΕΕ , ΑΔΕΔΥ )ενδιαφέρονται άμεσα για ένα σχολείο που καλλιεργεί τον δημιουργικό , κοινωνικό και ικανό για συνεργασία άνθρωπο.
2. Οι φορείς της οικονομίας πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι ο άνθρωπος αυτοπραγματώνεται και παράγει κοινωνικό πλούτο όταν :
α. Δεν καταπιέζεται
β. Δεν περιορίζεται σε απάνθρωπες συνθήκες εργασίας
γ. Δεν αποξενώνεται από το προϊόν της εργασίας του.
3. Στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο η απαίτηση να αποκτήσει το σχολείο μια καλή υλικοτεχνική υποδομή , είναι το πρώτο βήμα . Ζωή να έχουμε και να συνεχίζουμε τους αγώνες.

14 Ιανουαρίου 2009 στις 9:55 μ.μ.  
Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

και παλι ευχαριστω πολυ κυριε.
θα συμφωνησω και με το παραπανω με την τελευταια περιοδο!

14 Ιανουαρίου 2009 στις 10:26 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα