Πρώην Διευθυντής Ειδήσεων ΕΡΤ: Βγάζει τα άπλυτα στη φόρα.... Διορισμοί κουμπάρων Σαμαρά συγκυβέρνησης.
Σπάει
κόκαλα Πρώην Διευθυντής Ειδήσεων ΕΡΤ:
Βγάζει τα άπλυτα στην φόρα....
Διορισμοί κουμπάρων Σαμαρά συγκυβέρνησης.
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Διάβασα
με ιδιαίτερη προσήλωση το άρθρο σας στην εφημερίδα «Καθημερινή» και αναρωτήθηκα:
Γιατί ξαφνικά γίνατε τόσο σκληρός με τα ίδια τα «παιδιά σας» στα οποία εδώ κι
ένα χρόνο παραδώσατε, εν λευκώ, την ΕΡΤ;
Ρωτάτε
κύριε πρωθυπουργέ: «Μπορείς να κάνεις μεταρρυθμίσεις χωρίς να ξεβολευτούν οι
βολεμένοι»;
Υποθέτω
ότι αναφέρεστε σε εκείνους που βολέψατε είτε εσείς ο ίδιος, είτε οι συνοδοιπόροι
και εταίροι σας στην κυβέρνηση. Αναφέρεστε, προφανώς, στους 30 -αργόμισθους στην
πλειοψηφία τους- ειδικούς συμβούλους και Προσωπικό Ειδικών Θέσεων, που διορίσατε
στην ΕΡΤ, από την πρώτη κιόλας μέρα της ανάληψης των καθηκόντων σας.
Υποθέτω
ότι αναφέρεστε στον κουμπάρο σας κ. Γιώργο Αντωνίου, τον οποίο διορίσατε με
μηνιαίες αποδοχές 3.500 ευρώ το μήνα.
Υποθέτω
ότι αναφέρεστε, επίσης, στον κουμπάρο του διευθυντή του Γραφείου Τύπου σας κ.
Γιώργου Μουρούτη, τον κ. Μενέλαο Σεβαστιάδη, ο οποίος επίσης λαμβάνει 3.500 ευρώ
το μήνα.
Υποθέτω
ότι αναφέρεστε ακόμη στην συντοπίτισσα του υπουργού σας, αρμόδιου για τον Τύπο,
κ. Σίμου Κεδίκογλου και υποψήφια -πότε με το ΠΑΣΟΚ και πότε με τη ΝΔ- κυρία
Ματίνα Ρέτσα, που αμείβεται με 3.000 ευρώ το μήνα. Η εν λόγω κυρία ουδέποτε έχει
εμφανιστεί στην ΕΡΤ, από την οποία πληρώνεται, και σηκώνει απλά, όποτε το
καλέσεις, το προσωπικό κινητό τηλέφωνο του κ. Κεδίκογλου.
Υποθέτω
ότι αναφέρεστε επίσης στον εκ Μεσσηνίας ορμώμενο -τυχαίο, άραγε;- κ. Σταύρο
Οικονομόπουλο, ο οποίος αμείβεται με 3.500 ευρώ το μήνα.
Υποθέτω
ότι αναφέρεστε στον, γυμναστή στο επάγγελμα, κ. Μανούσο Καμπανέλη, εξ Ευβοίας
ορμώμενο -τυχαίο κι αυτό;- και κομματάρχη του κ. Κεδίκογλου, τον οποίο
τοποθετήσατε διευθυντή του γραφείου του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΤ με 3.500
ευρώ το μήνα. Κάποιος έπρεπε να είναι το «μάτι» και το «αυτί» του υπουργού στη
Διοίκηση, προφανώς.
Ρωτάτε
κύριε πρωθυπουργέ εάν «μπορείς να ζητάς από τον κόσμο να βλέπει να μένουν άθικτα
γύρω του προπύργια αδιαφάνειας και διαφθοράς;».
Φαντάζομαι
ότι αναφέρεστε στις καταγγελίες που έχουν κάνει συνάδελφοί μου, με την υπογραφή
«Εργαζόμενοι ΕΡΤ», στον εισαγγελέα και τον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, για τα
πεπραγμένα της Διοίκησης που εσείς τοποθετήσατε στην ΕΡΤ.
Φαντάζομαι
αναφέρεστε στο 1 εκατομμύριο ευρώ το χρόνο που κόστιζε η εκπομπή «Μεσογείων 136»
η οποία στήθηκε για να βρει βήμα έκφρασης η κυρία Ανθή Σαλαγκούδη (υποψήφια με
τη ΝΔ και κόρη πρώην υπουργού του κόμματός σας). Αλλά, και για να βολευτούν και
άλλα συγγενικά πρόσωπα στελεχών σας στην ΕΡΤ. Είναι τυχαίο ότι η νομική υπηρεσία
της ΕΡΤ αρνείτο να υπογράψει τη σύμβαση με την εταιρία παραγωγής τής εν λόγω
εκπομπής καθώς έκρινε ότι ήταν «αποικιοκρατική» σε ό, τι αφορά τα συμφέροντα της
δημόσιας τηλεόρασης; Συντάκτης της σύμβασης ήταν ο διευθυντής του γραφείου του
Γενικού Διευθυντή Ενημέρωσης κ. Αιμίλιου Λιάτσου.
Λέτε
κύριε πρωθυπουργέ ότι «ο Εισαγγελέας Διαφθοράς διέταξε έρευνα» και σύντομα «θα
πέσουν οι μάσκες για την αμαρτωλή ΕΡΤ».
Αναφέρεστε
προφανώς στην περίπτωση, π.χ., της εκπομπής «ΕΠΤΑ» την οποία ήδη ερευνά ο
εισαγγελέας για πλαστοπροσωπία αρχισυντάκτη. Είναι η περίπτωση στην οποία ο κ.
Λιάτσος είχε προσλάβει συνταξιούχο δημοσιογράφο -φίλο του, αλλά για να μη χάσει
και τη σύνταξη στη σύμβαση εμφανιζόταν ως εργαζόμενος της ΕΡΤ ο γιος του, ο
οποίος όμως τυγχάνει να είναι. φαντάρος.
Υποθέτω
αναφέρεστε στην περίπτωση επίσης γνωστής ιδιοκτήτριας εταιρίας παραγωγής, με δύο
εκπομπές στην ΕΡΤ, η οποία κατάφερε λόγω των σχέσεών της με τους συνεργάτες σας
στο Μέγαρο Μαξίμου, να επιβάλλει το γιό της ως συντονιστή του τμήματος που
επιλέγει ποιο πρόγραμμα θα παίξει στη δημόσια τηλεόραση. Αν δεν το καταλάβατε, ο
γιος αποφάσιζε και η μητέρα εκτελούσε.
Λέτε
κύριε πρωθυπουργέ ότι «ο ελληνικός λαός έχει δίκιο όταν αναρωτιέται: ΄Εχετε την
πολιτική βούληση να τα βάλετε με τους ισχυρούς και με τα ολοφάνερα κέντρα
σπατάλης; Ή είστε μία από τα ίδια;»
Προφανώς
αναφέρεστε στις μικτές παραγωγές, τις οποίες η προηγούμενη διοίκηση για λόγους
διαφάνειας είχε καταργήσει, και επανήλθαν σωρηδόν επί των ημερών σας. Το κόστος
αυτών των μικτών -και εξωτερικών- παραγωγών που επαναφέρατε ξεπερνά τα 35
εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Λέτε κύριε πρωθυπουργέ ότι «τα προνόμια στην ΕΡΤ ήταν «καλά προστατευμένα και η αδιαφάνεια διάχυτη».
Μιλώντας
για αδιαφάνεια, εικάζω ότι αναφέρεστε στην διαδρομή που ακολουθούσε -επί των
ημερών σας πάντοτε- κάθε εταιρία παραγωγής προκειμένου να συνεργαστεί με την
ΕΡΤ. Περνούσε πρώτα από το γραφείο του διευθυντή του αρμόδιου υπουργού κ. Σίμου
Κεδίκογλου, και στη συνέχεια, εάν έπαιρνε το πράσινο φως, κατέθετε την πρόταση
στην δημόσια τηλεόραση. Για να διασφαλιστεί το σύστημα, στην επιτροπή που
ενέκρινε τις παραγωγές, προήδρευε ο κουμπάρος σας κ. Γιώργος Αντωνίου (τυχαίο
και αυτό;.).
Λέτε
κύριε πρωθυπουργέ: «Δεν αντιδικούμε με τους εργαζόμενους της ΕΡΤ. Αρκετοί από
αυτούς θα ξαναπροσληφθούν στο νέο Οργανισμό. Αλλά με αξιοκρατικά κριτήρια αυτή
τη φορά».
Υποθέτω
ότι αναφέρεστε σε κριτήρια ανάλογα με εκείνα που επιστρατεύσατε για την
πρόσληψη, π.χ., του Γενικού Διευθυντή Ενημέρωσης κ. Αιμίλιου Λιάτσου ή της
παρουσιάστριας κυρίας Ανθής Σαλαγκούδη, με τα γνωστά αντικειμενικά προσόντα και
την, εκ του αποτελέσματος κρινόμενη, επαγγελματική απόδοση.
Αποκαλείτε
κύριε πρωθυπουργέ την ΕΡΤ «χειραγωγούμενη».
Προφανώς
αναφέρεστε στις προσπάθειες των ανθρώπων που εσείς διορίσατε για να μετατρέψουν
την ΕΡΤ σε απόλυτο κομματικό-κυβερνητικό φερέφωνο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι
απροκάλυπτες, ενώπιον συσκέψεων 20 ατόμων, εντολές που λάμβανε ο κ. Λιάτσος
τηλεφωνικά από τον διευθυντή του Γραφείου Τύπου σας κ. Μουρούτη για το πότε να
βγάλει έκτακτο δελτίο ειδήσεων με τις δραστηριότητές σας.
Παλιό
κουσούρι, άλλωστε, του κόμματός σας. Το βίωσα και ο ίδιος προεκλογικά όταν ο κ.
Μουρούτης με απειλούσε, τόσο τηλεφωνικά, όσο και μέσω του Διαδικτύου, απαιτώντας
να επιβάλλει εκείνος τη σειρά με την οποία θα έπαιζαν τα θέματα του δελτίου
ειδήσεων. Κι επειδή αρνιόμουν και αντιστεκόμουν, το πλήρωσα με την καθαίρεσή μου
μόλις αναλάβετε την διακυβέρνηση.
Αποκαλείτε
κ. πρωθυπουργέ την ΕΡΤ «απαξιωμένη».
Αναφέρεστε
προφανώς στην απαξίωση στην οποία την οδήγησε η διοίκηση που ορίσατε εσείς.
Ανέλαβε τη δημόσια τηλεόραση μετά την πρωτοφανή πρωτιά της σε τηλεθέαση τη
βραδιά των εκλογών του Ιουνίου και, μέσα σ' ένα χρόνο, την οδήγησε σε ποσοστά
της τάξης του 4% (κεντρικό δελτίο ειδήσεων) μέσα από την επιβολή της
κομματοκρατίας και του κυβερνητισμού. Θυμίζω ότι όταν παρέλαβαν την ΕΡΤ τα δικά
σας στελέχη, το ποσοστό τηλεθέασης του κεντρικού δελτίου ήταν 9,5%
(στοιχείαAGB). Τη δε βραδιά των εκλογών ο μέσος όρος τηλεθέασης ήταν 18,5%,
ξεκάθαρα στη πρώτη θέση σε σχέση με όλα τα ιδιωτικά κανάλια.
Και
κάτι ακόμη, στο οποίο δεν αναφερθήκατε -τυχαία;- κύριε
πρωθυπουργέ.
Η
ΕΡΤ, όταν την παρέλαβε η διοίκηση που εσείς ορίσατε, είχε κλείσει ισολογισμό για
το 2011 με κέρδη 57 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι κερδών 34 εκατομμυρίων το 2010 και
ζημιάς 9 εκατομμυρίων το 2009. Σας άνοιξε την όρεξη και της κλέψατε 75
εκατομμύρια τα οποία διαθέσατε στον ΛΑΗΓΕ. Παρ' όλα αυτά, και για το 2012 η ΕΡΤ
θα κλείσει με κέρδος 15 εκατομμυρίων ευρώ. Αν, δηλαδή, δεν της κλέβατε τα 75
εκατομμύρια, τα κέρδη της θα έφθαναν στα 90 εκατομμύρια ευρώ.
Λέτε,
τέλος, κύριε πρωθυπουργέ ότι «πρέπει να δημιουργήσουμε έναν σύγχρονο και υγιή
οργανισμό».
Γι
αυτό, με το κλείσιμο της ΕΡΤ, την αποκλείσατε από τον διαγωνισμό για την
εκχώρηση των δικτύων διανομής ψηφιακού τηλεοπτικού σήματος στη χώρα, που θα
γίνει τέλος Ιουνίου; Αφού η ΕΡΤ, με απόφασή σας, δεν υπάρχει, μοναδικός
διεκδικητής θα είναι η DIGEA, ιδιοκτησίας των κυρίων Βαρδινιογιάννη, Μπόμπολα,
Ψυχάρη, Κυριακού, Αλαφούζου και Κοντομηνά. Τυχαία σύμπτωση;
Οι
απαντήσεις σας κύριε πρωθυπουργέ σε όλα αυτά θα είχαν ξεχωριστό
ενδιαφέρον.
Γιώργος
Κογιάννης
Δημοσιογράφος
πρώην Διευθυντής Ειδήσεων ΕΡΤ
Δημοσιογράφος
πρώην Διευθυντής Ειδήσεων ΕΡΤ
10 σχόλια:
ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΣΑΙ;
του Ανδρέα Ζαφείρη, μέλους της Γραμματείας των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων
Έμαθα για την αύξηση του ωραρίου Πέμπτη πρωί . Το απόγευμα της ίδιας μέρας είχα κανονίσει να πιώ ένα καφέ με τρείς φίλους. Ο ένας , αδιόριστος φιλόλογος, συντηρείται με 3 ώρες ιδιαίτερα την εβδομάδα και τη "βοήθεια από το σπίτι". Ο άλλος δουλεύει στον "ιδιωτικό τομέα", για 600 ευρώ το μήνα με 10 ώρες εργασία την ημέρα. Η τρίτη είναι άνεργη εδώ και μήνες. Η πρόσφατη επαγγελματική της εμπειρία ήταν όταν δούλεψε για ένα μήνα και ποτέ δεν πληρώθηκε. Καθίσαμε γύρω από το τραπέζι και όταν με ρώτησαν "τι νέα;" ντράπηκα να απαντήσω. Τι να τους πω; Ότι μας αύξησαν το ωράριο για 2 ώρες;
Γύρισα σπίτι και προσπαθούσα να κοιμηθώ. Σκεφτόμουν. Μήπως είναι μια μορφή απόλυτα εγωκεντρικού, συντεχνιακού πνεύματος η αντίθεση στην αύξηση του ωραρίου; Σε μια χώρα που βουλιάζει στην ανεργία και στην ανέχεια, πόσο σημαντικό είναι το εάν οι εκπαιδευτικοί της θα εργάζονται 2 ώρες παραπάνω την εβδομάδα; Εάν με αυτό τον τρόπο καταφέρουμε να εξοικονομήσουμε έστω και λίγα κεφάλαια, δεν θα είναι κέρδος για το τόπο; Δεν πρέπει κι εγώ να κάνω κάποια θυσία (ακόμη μία), μικρή σε σχέση με τη θυσία που έχουν υποστεί οι χιλιάδες απολυμένοι του ιδιωτικού τομέα;
Έστριψα τσιγάρο και οι ώρες περνούσαν. Άφησα στην άκρη όλα τα επιχειρήματα "εσωτερικής χρήσης"(για το ωράριο του έλληνα εκπαιδευτικού που είναι το μέσο ευρωπαϊκό, για την εργασιακή εξόντωση που συνιστά ένα τέτοιο ωράριο κ.α.). Ήξερα ότι τίποτα από αυτά δεν ακούγεται πιστευτό σε όποιον δεν έχει μπει σε μια σύγχρονη σχολική αίθουσα. Σε μια χώρα που έχει μετατραπεί σε εργασιακή Βαγδάτη, λίγο ακόμη αίμα στην αρένα δεν συγκινεί κανέναν.
Όμως οι απολύσεις; Οι υποχρεωτικές μετακινήσεις και μεταθέσεις εάν δεν συγκεντρώνεις το 75% των ωρών σου εντός; 10.000 θέσεις που θα περισσέψουν, 10.000 ακόμη άνεργοι; Ας λένε οι οικονομολόγοι ότι για κάθε εργαζόμενο που απολύεται στο δημόσιο τομέα , απολύονται στη συνέχεια 2 στον ιδιωτικό. Και πόσες χιλιάδες "υπεράριθμοι", με μια βαλίτσα στο χέρι να περιδιαβαίνουν την επικράτεια, στη μεταμοντέρνα εκδοχή του "χωρίς οικογένεια"; Όχι , ούτε αυτό είναι αρκετό. Κανένα δάκρυ για τον εκπαιδευτικό με λίγα χρόνια προϋπηρεσίας. Για συναισθηματισμούς είμαστε τώρα; Εδώ καταρρέει το σύμπαν!
ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΣΑΙ;
Το πρωί μου τηλεφώνησε ένας συνάδελφος. " Έχω 26 χρόνια. Γλυτώνω, μάλλον, τις υποχρεωτικές μεταθέσεις. Με βάζουν όμως να κάνω 20 ώρες. Δεν με νοιάζει εάν θα αντέξω μέχρι τα 65. Με τις συντάξεις βλέπεις τι γίνεται. Τους μαθητές δεν τους σκέφτονται;"
Όμως τα έχουν σκεφτεί όλα. Όταν δε θα μπορεί να διδάξει ο "παλιότερος" εκπαιδευτικός , τσακισμένος από ένα αντιπαιδαγωγικό ωράριο, μέσα σε αντιπαιδαγωγικά συγχωνευμένα τμήματα ,θα αξιολογείται. Και αφού θα κρίνεται ακατάλληλος...θα απολύεται. Τέρμα το σχολείο της εξασφαλισμένης εργασίας. Ανταγωνισμός, κανιβαλισμός και μεσαίωνας. Πως αλλιώς θα διαχειριστούν 1, 5 εκ. ανέργους. Είναι τυχαία άραγε η ανακοίνωση ότι για τους 15.000 που θα απολυθούν ,θα προσληφθούν άλλες 15.000;
Όμως αυτό σημαίνει καπιταλισμός, θα μου πει ο παλαιολιθικός φίλος μου. Ο θάνατός σου , η ζωή μου και ο σώζων εαυτόν σωθήτω. Όμως δεν μπορεί να είναι όλα αυτά μονόδρομος. Δε γίνεται. Πρέπει να ξεκινήσω από τώρα να μιλώ. Να εξηγήσω στο συνάδελφο ότι εάν συνεχίσει να "ελπίζει ότι θα τη βολέψει ατομικά" θα δει το μικρόκοσμό του να διαλύεται ολοένα και περισσότερο. Να εξηγήσω στο γονιό ότι αυτό το σχολείο θα ιδιωτικοποιηθεί. Και τότε θα του ζητήσουν να πληρώνει. Ότι τα παιδιά του δε θα μορφώνονται εξ ίσου , ούτε καν τυπικά, με τα τέκνα των βορείων προαστίων. Φτωχά σχολεία σε φτωχές γειτονιές θα παράγουν μαθητές χωρίς μόρφωση και χωρίς μέλλον. Θα πρέπει να μιλήσω στην κοινωνία. Και να της πω ότι ένα σχολείο που βασιλεύει η ανασφάλεια, ο φόβος , η ρουφιανιά, ο ραγιαδισμός δεν είναι ένα σχολείο που φωτίζει τον κόσμο. Πόσο ακόμη σκοτάδι θέλουν να σπείρουν;
Να μιλήσω με θάρρος. Χωρίς να ντραπώ. Να μιλήσω δυνατά. Να φωνάξω ότι οι δύο ή τέσσερις ώρες στο δικό μου ωράριο δεν είναι μόνο δικό μου πρόβλημα. Είναι άλλο ένα καρφί στο Γολγοθά της παιδείας. Ότι δεν παλεύω για να βολευτώ. Παλεύω για τα τελευταία ίχνη παιδαγωγικής αξιοπρέπειας. Παλεύω για να είμαι δάσκαλος και όχι ανθρωποφύλακας.
Το απόγευμα θα πιώ ξανά καφέ με τους φίλους μου. Αλλά αυτή τη φορά δε θα ντραπώ, θα τους μιλήσω. Γιατί και η δική τους αγωνία και η δική μου, εάν δε βρούνε κοινό δρόμο να βαδίσουν, δε θα δικαιωθούν. Γιατί δεν υπάρχει πια συντεχνιακό αίτημα. Γιατί κάθε φορά που χτυπάει ένα σήμαντρο για οποιονδήποτε εργαζόμενο, χτυπάει για όλους.
ΠΗΓΗ:AlfaVita
Με τη βοήθεια "τεμπέληδων" και "ρεμαλιών", πέτυχε στις Πανελλαδικές! (Ανοιχτή επιστολή)
Η είδηση μεταξύ άλλων αναφέρει: "Ο λόγος για την Ελένη Μαράτου-Πετινάτου από τις Κεραμιές Κεφαλονιάς, η οποία κατάφερε να συγκεντρώσει 19.566 μόρια στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό δε, είναι ότι η Ελένη πέτυχε αυτό το αποτέλεσμα χωρίς ούτε μια ημέρα φροντιστήριο, καθώς λόγω της οικονομικής κατάστασης των γονιών της δεν είχε αυτή την επιλογή. Μόνο τους τελευταίους μήνες ένας από τους καθηγητές της στο σχολείο προσφέρθηκε – αφιλοκερδώς – να της κάνει κάποια ιδιαίτερα μαθήματα. Και για όποιον τυχόν δεν έχει ακόμα πεισθεί για το μέγεθος της επιτυχίας της νεαρής Κεφαλλονίτισσας, οι βαθμοί που χρειάστηκαν για να συγκεντρωθούν αυτά τα μόρια είναι: 19,6 στα Αρχαία,
19,3 στην Ιστορία, 19,2 στη Λογοτεχνία, 20 στη Βιολογία, 19,6 στα Λατινικά και 18,6 στη Γλώσσα".
Είμαι κι εγώ ένας από εκείνους τους καθηγητές, που χρόνια τώρα προσπαθώ, με την εργασία μου μέσα στην τάξη, να αναδείξω τις δυνατότητες των μαθητών μου και υβρίζομαι ως "τεμπέλης".
Είμαι κι εγώ ένας από εκείνους τους καθηγητές, που χρόνια τώρα προσπαθώ να αναδείξω την αδιαφορία των κυβερνώντων για την Δημόσια Παιδεία και υβρίζομαι ως "γαϊδούρι".
Είμαι κι εγώ ένας από εκείνους τους καθηγητές, που για 18 χρόνια δουλεύοντας σε φροντιστήρια θεωρούμην ικανός, ενώ τώρα που διδάσκω και παρέχω την ίδια ποιότητα διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο, χαρακτηρίζομαι ως "ρεμάλι".
Είμαι "ρεμάλι" αν διεκδικήσω, είμαι "γαϊδούρι" αν φωνάξω, είμαι "τεμπέλης" αν απεργήσω!!!
Οσφυοκάμπτη με θέλουν!
Με θέλουν να λέω μόνο μάλιστα!
Αυτοί που μέσα απ' τις οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων, μου συστήνουν να στοχεύω "στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών", οι ίδιοι, κουνώντας μου το δάχτυλο, με στήνουν με την πλάτη στον τοίχο και με... ισωπεδώνουν! Έτσι νομίζουν αυτοί οι ποταποί! Έτσι πιστεύουν αυτοί οι φτηνοί διαχειριστές των ζωών μας! Έτσι πιστεύουν αυτοί που την Παιδεία την αντιμετωπίζουν ως λογιστικό μέγεθος!
Δεν με έχουν ανάγκη (το λένε από μέσα τους), γιατί τα παιδιά τους τα στέλνουν σε ιδιωτικά σχολεία. Γιατί λοιπόν να ενδιαφερθούν για τα δημόσια;
Συγχαρητήρια κορίτσι μου για την επιτυχία σου! Μην ξεχάσεις ποτέ, ότι η αρωγή των "τεμπέληδων" καθηγητών σου στην τίμια προσπάθειά σου, συνέβαλε για να νικήσεις στην πρώτη μάχη τής ζωής σου.
Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος
Μαθηματικός
Στέλεχος της ΔΑΚΕ Καθηγητών Ανατ. Αττικής.
ΠΗΓΗ:http://www.ipaideia.gr/me-ti-voitheia-tempelidon-kai-remalion-petixe-stis-paneladikes-anoixti-epistoli.6ff9d7005697408d8f6beb3d6fa3711a.htm
Αυτό το στέλεχος της ΔΑΚΕ είναι σαν να λέμε: "Φωνάζω για τους κλέφτες, αλλά ο ίδιος είμαι μέλος της σπείρας!!!!!!". Κι αφού ρε μεγάλε είσαι στέλεχος μιας συνδικαλιστικής παράταξης και φυσικά ψηφοφόρος του κυβερνώντος κόμματος γιατί δεν παραιτείσαι μιας και η ίδια σου η παράταξη σε φωνάζει κοπρίτη και τεμπέλη; Τι περιμένεις για να πάψεις να είσαι στέλεχος μιας συμμορίας που διαλύει Παιδεία, Υγεία και κοινωνία; Εύγε για τις επιλογές σου!!! Α, ξέχασα βρε!!! Άλλο ΔΑΚΕ κι άλλο ΝΔ. Είναι τελείως διαφορετικά πράγματα!!!Oh tempora, oh mores!!!
ΑΚΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΑΚΟ
(της Αναστασίας Σκόρδου)
Σε σένα μιλάω, που για να καθησυχάσεις το φόβο ότι θα είσαι ο επόμενος για σφαγή, εκφράστηκες απαξιωτικά, στα εκπαιδευτικά φόρουμ, για τις “μοδίστρες και τις κομμώτριες” της εκπαίδευσης που απολύονται εν μια νυκτί, χωρίς προειδοποίηση ή αποζημίωση, και προπαντός χωρίς την παραμικρή αξιολόγηση.
Και μη βιαστείς να πεις ότι αξιολόγηση δεν χρειάζεται, αφού αυτές οι ειδικότητες δεν έχουν πανεπιστημιακό πτυχίο, γιατί θα σε διαψεύσουν οι ίδιοι οι μαθητές σου, αν τους ρωτήσουν .
Αυτοί, ντε, που τους υποτιμάς, τους ειρωνεύεσαι και δεν μπαίνεις στο κόπο να κατεβείς από το βάθρο της ακαδημαϊκής σου ανωτερότητας για να τους βοηθήσεις να καταλάβουν, χωρίς να χρειαστούν ακριβοπληρωμένα ιδιαίτερα, τα “υψηλά σου διανοήματα” που κραδαίνεις σαν σπάθα πάνω από τα κεφάλια τους >.
Αυτοί, που όταν τους απέρριπτες με περισσή ευκολία, για να μην πω με σαδιστική ικανοποίηση, τους αναλάμβαναν μερικοί από αυτούς τους ανθρώπους που απολύθηκαν προχθές και-ναι, ω του θαύματος- αυτά τα παραπεταμένα παιδιά δέχονταν τη φροντίδα ενός αληθινού δασκάλου, ίσως για πρώτη φορά στη ζωή τους. Ενός δασκάλου, που μαζί με τις βελονιές, τα χτενίσματα ή την περιποίηση προσώπου που τους δίδασκε, τους μάθαινε συγχρόνως ότι μπορούν, αξίζουν, δικαιούνται μια θέση κάτω από τον ήλιο και μάλιστα ότι διαθέτουν δεξιότητες και ταλέντα που δεν πίστευαν ποτέ ότι έχουν, χάρη και στη δική σου συστηματική προσπάθεια υπέρ του αντιθέτου. Στα πέντε χρόνια που δίδασκα ως φιλόλογος, παράλληλα με το λύκειο, σε ένα επαγγελματικό σχολείο, είδα τόσα πολλά τέτοια θαύματα, όσα δεν είδα στα υπόλοιπα 20 και βάλε που διδάσκω στη γενική εκπαίδευση. Μαθητές που τους έφεραν οι γονείς τους με μεγάλη επιφύλαξη, γιατί ήταν πεπεισμένοι ότι τίποτε δεν μπορούν να καταφέρουν, να ανθίζουν πραγματικά και να βελτιώνονται και στα υπόλοιπα (κλασικά) μαθήματα, επειδή βρήκαν ένα πεδίο γνώσης και κυρίως πρακτικής εφαρμογής της, που αξιοποιούσε και ενίσχυε τις ικανότητες που έτσι κι αλλιώς διαθέτει κάθε ανθρώπινο πλάσμα, μέχρι να τις στομώσει η επαφή έστω και με έναν “προφέσορα” του είδους σου, καθηγητάκο.
Ψάξε στη μνήμη σου να βρεις πότε πήρες ένα παιδί χαμηλών επιδόσεων, του έδωσες θάρρος, ασχολήθηκες με τα ενδιαφέροντά του, έλυσες τις απορίες του, το έκανες να αγαπήσει το μάθημά σου, να αγαπήσει το διάβασμα, το είδες να πιστεύει στον εαυτό του και να προχωράει στη ζωή με τα φτερά που εσύ το βοήθησες να αναπτύξει; Τι έχεις να θυμάσαι; Πόσους έβαλες στο πανεπιστήμιο; Πόσους μαθητάρες είχες που σαν αλογάκια σε κούρσα σε “δικαίωσαν” με τις πρωτιές τους; Αυτό που είσαι μπορεί να λέγεται καλός προπονητής, καλός ειδικός, καλός φροντιστής. Δάσκαλος όμως δεν λέγεται. Δάσκαλος είναι να κερδίσεις τη χαμένη εκπαιδευτικά ψυχή, να φέρεις πίσω στο σπίτι της παιδείας που ανήκει, το χαμένο πρόβατο που με ευκολία το στέλνεις στο στόμα του λύκου αμόρφωτο και ακαλλιέργητο. Και μην σου κάνει εντύπωση, αλλά πολλές από αυτές τις “μοδίστρες και κομμώτριες” που απολύθηκαν έχουν να θυμούνται για μια ολόκληρη ζωή τέτοιες περιπτώσεις κερδισμένων παιδιών από τη σύντομη θητεία τους στην εκπαίδευση.
Και να χαίρεσαι όχι γιατί ξεφορτώθηκε το καράβι από τη “σαβούρα” και δεν θα βουλιάξει, παρασύροντας και την επιστημονική σου υψηλότητα, αλλά γιατί κανείς μέχρι τώρα δεν ανακάλυψε πού κρύβεται η αληθινή σαβούρα που μολύνει με την τοξικότητά της όλους τους επιβάτες του καραβιού.
Αναστασία Σκόρδου
alfavita.gr
Το μαγαζί ήταν γωνιακό και προσφέρονταν για ρουσφέτια και άλλα τέτοιου είδους ευγενή αθλήματα στα οποία έσπασε όλα τα ρεκόρ η γαλαζοπράσινη ακρίδα τα τελευταία 40 χρόνια που κυβερνούν τον τόπο. Το μυστικό ήταν άλλο: το πακέτο των 18 δις των ψηφιακών συχνοτήτων. Τα οποία δις κάθε χρόνο θα αβγαταίνουν. Τώρα με την ΕΡΤ ΑΕ κλειστή ή με μία ΕΡΤ αναιμική, σκιά του εαυτού της, όλο αυτό το χρήμα πηγαίνει στην Digea, δηλαδή στον όμιλο των μεγαλοκαναλαρχών. Για να διαφεντεύουν τον τόπο με τα δικά μας λεφτά για δεκαετίες. Αυτό είναι το μυστικό της «αμαρτωλής» ΕΡΤ όπως γράφω σε σχετικό άρθρο στο blog μου.
Θα ήθελα να σε συγχαρώ για την δουλειά που κάνεις.
Ήταν παράλειψη μου και σπεύδω να επανορθώσω. Οφείλουμε ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στον κ. Κογιάννη για τις συγκεκριμένες καταγγελίες που κάνει. Έτσι μας οπλίζει πιο αποτελεσματικά απέναντι στους διάφορους δύσπιστους Θωμάδες, γιατί δυστυχώς υπήρξαν και αρκετοί κοινωνικοί αυτοματισμοί στο ζήτημα της ΕΡΤ. Ένα ζήτημα δημοκρατίας, όσης έμεινε τέλος πάντων, και όχι απόλυσης μερικών εκατοντάδων «δημόσιων» υπαλλήλων (ούτε αυτό δεν ξέρουν ωρισμένοι, ότι δηλαδή οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ ΔΕΝ ήταν δημόσιοι υπάλληλοι). Κύριε Κογιάννη ευχαριστούμε πολύ. Εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε απέναντι στην κοινοβουλευτική χούντα που μας προέκυψε, αλλά και σε όσους εκπροσωπούν ή αναπαράγουν μία παρακμιακή ιδεολογία.
Λουκέτο σε 118 σχολεία από Σεπτέμβριο.
Νέος γύρος ταλαιπωρίας περιμένει γονείς και μαθητές από τη νέα σχολική χρονιά, καθώς με απόφαση του υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου καταργούνται και συγχωνεύονται δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία σε όλη την επικράτεια.
Από τον Σεπτέμβριο μπαίνει λουκέτο σε 118 δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία (31 δημοτικά και 87 νηπιαγωγεία), ενώ συγχωνεύονται 17 δημοτικά σχολεία και 12 νηπιαγωγεία.
Παράλληλα, υποβιβάζονται σε θέσεις πέντε νηπιαγωγεία και 34 δημοτικά σχολεία, ενώ προάγονται δύο δημοτικά, στα οποία όμως δεν θα δοθούν επιπλέον οργανικές θέσεις μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής των κτηρίων, οπότε και θα επαναπροσδιοριστεί η οργανικότητα των σχολικών μονάδων με βάση τους μαθητές που θα φοιτήσουν εκεί > .
Εκτός όμως από τις καταργήσεις, το υπουργείο φαίνεται ότι προχωρά και στην ίδρυση τριών δημοτικών και δύο νηπιαγωγείων, τα οποία θα επανδρώσει με εκπαιδευτικούς, όταν τελικά λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες.
ΠΗΓΗ:http://ipaideia.gr/louketo-se-118-sxoleia-apo-septemvrio-o-katalogos.b2026fefdc4fd0f1a9d3c540fffb1f33.html
ΜΙΑ ΛΗΣΤΕΙΑ, ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ . ...
Kατα την διαρκεια μιας ενοπλης ληστειας στην πολη Γουανγκτσου στην Κινα, ο ληστης φωναξε στους πελατες “ΜΗ ΚΙΝΗΘΕΙΤΕ! ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ! Η ΖΩΗ ΣΑΣ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΣΑΣ ΟΜΩΣ! “
Ολοι ξαπλωσαν κατω ησυχα. Αυτη η μεθοδος,ονομαζεται “Mind Changing Concept“, ελληνιστι σημαινει ΑΛΛΑΓΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΣΚΕΨΗΣ.
Τότε, μια πελατισσα στηθηκε καπως προκλητικα σε ένα τραπεζι, περιμενοντας ισως κατι διαφορετικο από τους ληστες να της κανουν. Ο ενας ληστης λοιπον, της λεει. “Σοβαρεψου κυρια μου, προκειται να σας ληστεψω, όχι να σας βιασω! “
Αυτή η συμπεριφορα ονομαζεται “Being Professional“ ελληνιστι επαγγελματισμος, δηλαδη να εστιαζεις την προσοχη σου σε αυτό που εχεις εκπαιδευθει.
Όταν οι ληστες γυρισαν σπιτι με τα εκατομμυρια που εκλεψαν,ο μικρος αδερφος, με πτυχιο μαστερ παρακαλω, λεει στο μεγαλο αδερφο, αποφοιτο δημοτικου. “ΕΛΑ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΡΠΑΞΑΜΕ! “
Ο μεγαλος αδελφος του Δημοτικου του λεει. “Εισαι βλακας! Ειναι πολλα τα χρηματα και θα κανουμε ωρες να τα μετρησουμε!Το βραδυ στις ειδησεις,που θα ανακοινωσουν τη ληστεια,θα πουν και το ακριβες ποσον που κλαπηκε! “
Αυτή η συμπεριφορα ονομαζεται “Experience.”ΕΜΠΕΙΡΙΑ. Είναι σαφεστατα χρησιμοτερη στις μερες μας από τα πτυχια μαστερ.
Όμως στην τραπεζα, μετα την ληστεια, ο ταμιας φωναζει στον διευθυντη να καλεσει την αστυνομια.
Ο διευθυντης του λεει. “Μην τηλεφωνησεις ακομα! Ευκαιρια είναι, κοντα στα 20 εκατομμυρια που μας εκλεψαν, να παρουμε αλλα 10 εμεις και κοντα στα 70 που εχουμε καταχραστει, να πουμε ότι μας εκλεψαν 100! “
Αυτή η μεθοδος ονομαζεται “Swim with the tide.“Ελληνιστι,χρησιμοποιουμε μια δυσαρεστη κατασταση προς οφελος μας.
Ο ταμιας λεει “Μακαρι ναχουμε μια ληστεια κάθε μηνα! “
Αυτό λεγεται “Killing Boredom.” Ελληνιστι, σημαινει ότι η προσωπικη ευτυχια, είναι πιο σημαντικη από τη δουλεια σου.
Το βραδυ, στις ειδησεις, ανακοινωθηκε ότι εκλαπη το ποσον των 100 εκατομμυριων. Οι καημενοι οι ληστες, μετρουσαν και ξαναμετρουσαν, αλλα το ποσον που ειχαν στα χερια τους ηταν 20 εκατομμυρια..
Θυμωμενος λοιπον ο ενας ληστης λεει “ΡΙΣΚΑΡΑΜΕ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ 20 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ,ΕΝΩ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΤΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΟΥΜΠΙΟΥ ΠΗΡΕ 80 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ!! ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΠΙΚΕΡΔΕΣ ΚΑΙ ΑΚΙΝΔΥΝΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΑΡΑ ΛΗΣΤΗΣ !!! “
Αυτό λεγεται “Knowledge is worth as much as gold!” Ελληνιστι, η γνωση αξιζει οσο ο χρυσος!
Ο διευθυντης της τραπεζας ηταν πολύ χαρουμενος, που καλυψε τις κλοπες του, εξαιτιας της ληστειας. Αυτο λεγεται “Seizing the opportunity.” Daring to take risks!” Ελληνιστι,σημαινει,ΑΡΠΑΖΩ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ,ΤΟΛΜΩ ΝΑ ΠΑΡΩ ΤΟ ΡΙΣΚΟ!!!
Κλειστά τα σχολεία μετά τον «αγιασμό» της 11ης Σεπτεμβρίου.
ΟΛΜΕ: Προτείνει απεργία διαρκείας από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Για τον «αγιασμό» τα σχολεία θα ανοίξουν εφέτος στις 11 Σεπτεμβρίου. Η συνέχεια είναι αβέβαιη! Σε μια χρονιά που είναι πιθανόν να αποδειχθεί η δυσκολότερη των τελευταίων ετών, πολλοί καθηγητές θα είναι στα πόστα τους μόνο την πρώτη ημέρα της χρονιάς, παρουσία των ιερέων που θα ευλογήσουν την έναρξή της. Την επομένη όμως θα απεργούν...
Η Ομοσπονδία των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) έχει ήδη προτείνει στα μέλη της με απόφαση του συνεδρίου της απεργία διαρκείας από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και για... όσο πάει. Στο «πολεμικό» κλίμα που έχει δημιουργηθεί στον χώρο της εκπαίδευσης δεν βοηθούν η στάση του υπουργείου Παιδείας, καθώς στον «αέρα» είναι ακόμη το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων (λόγω των αλλαγών που έφερε η διαθεσιμότητα αλλά και οι αλλαγές του νομοσχεδίου για το Λύκειο που δεν έχει ψηφισθεί ακόμη από τη Βουλή), αλλά και οι δραματικές μειώσεις του αριθμού των εκπαιδευτικών.
Εφέτος θα προσληφθούν μόνο 2.000 - 2.500 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ οι μόνιμες προσλήψεις θα είναι ελάχιστες. Παράλληλα, αναστάτωση έχουν δημιουργήσει οι μετατάξεις περίπου 4.000 εκπαιδευτικών από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (χωρίς φυσικά να έχουν λάβει την απαραίτητη επιμόρφωση). Πρόκειται για τις ειδικότητες ξένων γλωσσών, γυμναστικής αλλά και μετατάξεις σε διοικητικές θέσεις.
Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΛΜΕ, μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εφέτος θα υπηρετούν 16.000 λιγότεροι εκπαιδευτικοί (όσοι έφυγαν από τις διαδικασίες της διαθεσιμότητας και όσοι συνταξιοδοτήθηκαν). Παράλληλα όμως θολό είναι το τοπίο και όσον αφορά τον προγραμματισμό των σχολείων με δεδομένες τις περικοπές, μετακινήσεις και ανακατατάξεις με βάση το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα που θα διαμορφωθεί.
Οπως δηλώνουν εκπαιδευτικοί, μαθήματα όπως η μουσική και τα καλλιτεχνικά περιορίζονται μετά την Α' Γυμνασίου, η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών υποτιμάται, όπως και η Πληροφορική. «Το πρόβλημα είναι ότι στην περίοδο που διανύουμε δεν ενδιαφέρει πλέον η παιδαγωγική διάσταση της λειτουργίας των σχολείων αλλά οι περικοπές προσωπικού και μαθημάτων και μόνο» δηλώνει σχετικά ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Θέμης Κοτσυφάκης.
Και ο εκπρόσωπος όμως της ΔΑΚΕ (της Νέας Δημοκρατίας) στην Ομοσπονδία των καθηγητών και πρώην πρόεδρός της κ. Νίκος Παπαχρήστου δηλώνει ότι «ο υπουργός Παιδείας έχει πάρει διαζύγιο από τον διάλογο» και αναφέρει ότι «την ημέρα του αγιασμού φυσικά και θα τη σεβαστούμε, ωστόσο κινητοποιήσεις κάποιες ημέρες πιθανότατα θα γίνουν».
Βέβαια, η πραγματικότητα είναι ότι ο κλάδος μοιάζει «κουρασμένος» και πολλοί καθηγητές δηλώνουν ότι θέλουν να απεργήσουν αλλά δεν είναι σε θέση να χάσουν ούτε ένα ευρώ από τον μισθό τους.
Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει «την κατάργηση της Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο, την υποβάθμιση της καλλιτεχνικής παιδείας, την κατάργηση του τομέα Πληροφορικής και την εισαγωγή της μαθητείας στο πρόγραμμα σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου». Και αυτό γιατί καθηγητές εκφράζουν φόβους ότι θα ήταν ένας εύκολος τρόπος για τις επιχειρήσεις για να αποκτήσουν «φτηνό» εργατικό προσωπικό από το οποίο στη συνέχεια θα μπορούν να απαλλαγούν εύκολα.
Τέλος, πολλοί στον χώρο της εκπαίδευσης σχολιάζουν ότι με το νέο εξεταστικό σύστημα που εισηγείται το υπουργείο Παιδείας με το νέο νομοσχέδιό του θα ενισχυθεί ο εξεταστικοκεντρικός χαρακτήρας στο Λύκειο καθώς θα συνυπολογίζεται πλέον ποσοστό των βαθμών όλων των τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
ΠΗΓΗ:ΤΟ ΒΗΜΑ
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα