Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο

Προς τους χρήστες: Δέχομαι την κριτική σας , όσο σκληρή και αν είναι. Επιθυμώ , όμως , αυτή να γίνεται επώνυμα.

Όνομα:
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ, Greece

Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2009

Συζήτηση στη Βουλή των Ελλήνων για την Παιδεία.

Πριν από λίγες μέρες , στη Βουλή , οι Πολιτικοί μας συζήτησαν για την Παιδεία.
Μου έδωσαν την εντύπωση ότι είναι από τους λίγους Έλληνες που δεν κατανοούν το πρόβλημα της Παιδείας.

1. Τα σχολεία , από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Πανεπιστήμιο , μοιάζουν με «φθαρμένες μηχανές» που έκαναν τα χιλιόμετρα τους και πρέπει να αντικατασταθούν . Οι πολιτικοί μας νομίζουν ότι με μια «αλλαγή φλάντζας» ( π.χ. αλλαγή του συστήματος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ) ή με μια «αλλαγή ιμάντων» ( π.χ. καθορισμός της έννοιας του ασύλου ) θα αποκτήσουμε σωστό εκπαιδευτικό σύστημα.
2.Τα ίδια τα κόμματα φρόντισαν και φροντίζουν να στελεχώνουν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με κομματικό και πελατειακό ανθρώπινο δυναμικό δημιουργώντας μια υδροκέφαλη και ανορθολογική γραφειοκρατία , που αποτελεί τον κακό δαίμονα των Δημόσιων Σχολείων και Πανεπιστημίων.
3.Εδώ και τριάντα χρόνια ο Ν. Δήμου έγραψε : « Η Ελληνική παιδεία είναι ένας μηχανισμός μαζικής και βεβιασμένης τροφοδότησης γνώσεων , που τον κινούν αμόρφωτοι , άμουσοι και υπαμειβόμενοι εκπαιδευτικοί»
Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς που θα διαφωνήσει μαζί του.
Πόσα χρόνια , ακόμη , πρέπει να περάσουν για να καταλάβουν οι Πολιτικοί μας ότι μόνο με μια ριζική ανακατανομή της δημόσιας δαπάνης για την Παιδεία είναι δυνατό να ξεκινήσει η λύση του προβλήματος ;
4.Ανέφερε ο κ. Γ. Παπανδρέου ότι «κάθε ευρώ που επενδύουμε στηνΠαιδεία, επιστρέφει στο έθνος μας με τόκο.»
Θα συμπληρώσω λέγοντας ότι δεν υπάρχει επένδυση πιο επωφελής για τον τόπο από την επένδυση στην Παιδεία.
5.Το 1981 , ο Α. Παπανδρέου μιλούσε για το περίφημο τρίτο βάθρο της Δημοκρατίας , που είναι ο ακηδεμόνευτος συνδικαλισμός. Μόνο ακηδεμόνευτο συνδικαλισμό δεν είδαμε από τότε μέχρι σήμερα. Το κάθε κόμμα φρόντισε να βάλλει στα συνδικάτα « το μάτι του» ή « το αυτί του» ή ακόμη και « τον κομιστή» των απόψεων του . Τα μέλη των Δ.Σ. των συνδικάτων μας , συνήθως , προωθούν τα κομματικά και όχι τα συμφέροντα των εργαζομένων. Μήπως είναι καιρός να αποκτήσουμε γνήσιο και ακηδεμόνευτο συνδικαλισμό;
6.Οι πολιτικοί μας δεν πρέπει να εισηγηθούν τις λεπτομέρειες της αναγκαίας, για τον τόπο μας , Εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Δεν είναι δική τους δουλειά αυτό. Οι πολιτικοί μας πρέπει να διακηρύξουν ( αν το πιστεύουν και όσοι το πιστεύουν ) ότι θέλουν ένα πολίτη που να έχει τα ακόλουθα γνωρίσματα:
(α) Κατέχει ένα συνεκτικό και επαρκές σώμα γνώσεων από όλες τις επιστήμες

(β) Είναι πολίτης, που χαρακτηρίζεται από δημοκρατικότητα, αγωνιστικότητα, παρρησία και κοινωνική υπευθυνότητα, και εμφορείται από τις αξίες της κοινωνικής δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης.

(γ) Διαθέτει στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο τις κομβικές ιδιότητες, (ικανότητες-κλειδιά) και δεξιότητες που απαιτούνται στην κοινωνία του 21ου αιώνα
7.Να καθιερώσουν ένα «πολιτισμό του διαλόγου» ανάμεσα σε όλους όσους συμμετέχουν στη Σχολική ζωή. (Εκπαιδευτικοί με αναβαθμισμένο το ρόλο τους , άνθρωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης , εκπρόσωποι από τα Εργατικά Συνδικάτα , εκπρόσωποι της οικονομίας.) Δηλαδή πρέπει να συμμετέχουν στη διαμόρφωση της και να τη στηρίξουν οι άνθρωποι των οποίων επηρεάζεται η καθημερινή τους ζωή.

Να αφήσουν ελεύθερους τους ανθρώπους αυτούς να κάνουν διεξοδική συζήτηση πάνω στις γενικές προθέσεις και κατόπιν να προχωρήσουν σε σταδιακή και περιορισμένη σε ορισμένα Σχολεία εισαγωγή μέτρων , με διαρκή αξιολόγηση τους , εκ μέρους των Εκπαιδευτικών , στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη.

8.Όταν ολοκληρωθεί η φάση αυτή , τότε θα πρέπει οι Πολιτικοί μας να νομοθετήσουν.

Θανάσης Παπαδημητρίου , φυσικός

9 σχόλια:

Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Κυριε Παπαδημητριου πιστευετε οτι η σταση καποιων κομματων να ακολουθησουν μια συκγεκριμενη τακτικη (για πολλους αντιδραστικη) δηλαδη να μην κατσουν στο τραπεζι για την παιδεια περνανε ισως καποια μηνυματα στην νεολαια (οπως οτι ο διαλογος ειναι ψευτικος και οτι γινεται για να εκτονωθουνε καποιες αναταραχες)πισευετε οτι σωστα επραξαν?Ή πιστευετε οτι πισω απο την σκληρη κριτικη τους κρυβεται η ψηφοθηρια και δικα τους συμφεροντα και κανουν και αυτοι ενα βημα πισω για την καλυτερευση της παιδειας?Τι σταση επρεπε να κρατησουν κατα την γνωμη σας τα κομματα της αντιπολιτευσης προς στο καλεσμα τους στον διαλογο?ειστε υπερ των προυποθεσεων που εθεσαν καποιες πολιτικες δυναμεις οπως αυξηση των δαπανων για την παιδεια κ.α. ωστε να εχει ουσια ο διαλογος?

24 Ιανουαρίου 2009 στις 8:17 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger Θανάσης Παπαδημητρίου είπε...

Προς Οδυσσέα Χατζηνεοφύτου.
1. Με βρίσκει αντίθετο η άρνηση οποιυδήποτε πολιτικού φορέα να προσέλθει σ' ένα διάλογο.Αν διαπιστώσει ότι ο διάλογος είναι προσχηματικός, μπορεί να τον καταγγείλει παραθέτοντας συγκεκριμένα επιχειρήματα.
2. Κάθε πολιτικός φορέας έχει τη δυνατότητα να εκθέσει, τεκμηριωμένα , τις απόψεις του και τις
θέσεις του στο θέμα της Παιδείας ( και όχι μόνο)και να φροντίσει να τις δημοσιοποιήσει.
3. Δεν είναι δική μου δουλειά να ερμηνεύσω τις στάσεις και τις κρυφές επιδιώξεις των κομμάτων.
4. Για τη δημιουργία σωστού εκπαιδευτικού συστήματος απαιτούνται:
α)Επαρκής χρηματοδότηση
β)Τη μεταρρύθμιση να την κάνουν οι άμεσα εμπλεκόμενοι φορείς στην εκπαίδευση και όχι οι πολιτικοί.

25 Ιανουαρίου 2009 στις 10:25 π.μ.  
Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

ola auta einai i omi alithia ton pragmaton simera...afou loipon oi politikoi den deixnoun na kanoun kati gia ti pedia as prospathisoume paralila me tin piesi se autous na alaksoume k emeis oi idioi to sxolio mas anatheorodas tis theseis k tis staseis mas se auta p ginodai giro mas...mporoume oloi na kanoume proodeutikes kiniseis opos einai gia paradigma oi imerides kathos k i provoli tenion ousuas opos egine simera sto sxolio mas...
NIKOS KALIVAS MATHITIS

25 Ιανουαρίου 2009 στις 10:31 μ.μ.  
Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Γεία σας,
θα ήθελα να πώ στόν Οδυσσέα ότιπολλά δικαιώματα που έχουμε τώρα έχουν αποκτηθεί με το αίμα κάποιον συνανθρώπος μας.Άν δέν υπήρχαν αυτοι τώρα δέν θα μπορούσαμε ούτε εδώ να είμαστε και να γράφουμε.Αυτοί οι άνθρωποι είχαν ένα όραμα!Βέβαια δέν το πέτυχαν με την πρώτη προσπάθια.Άν και είχαν περισσότερα προβλήματα απο αυτά που έχουμε εμείς τώρα , αυτοί συνέχισαν για να ζούμε ολοί καλά.Άν το βάλουμε κάτω δέν θα πετύχουμε τίποτα.Ακόμα και άν δέν τα καταφέρουμε -μακάρι όχι- σημασία έχει αυτο που αποκτήσαμε στην πορεία μέχρι να τα καταφέρουμε.Αξίζει πάντα να κανουμε μια προσπάθεια και πάντα κάτι θα κερδίσουμε.
Ελπίζω να γίνουν και αλλές συγκεντρώσεις και να προβληθούν και άλλες ταινίες.Αυτά πιστευώ θα βοηθήσουν την καλύτερη σχέση μεταξύ μαθητών και καθηγητών.Ελπίζω αυτή η προσπάθεια να συνεχίσει και σύγουρα θα αποδώσει καρπόυς.
Παναγιώτης απο το Β3!

29 Ιανουαρίου 2009 στις 9:46 μ.μ.  
Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

ωραιος!!!!!!!!!!!!!

30 Ιανουαρίου 2009 στις 1:43 μ.μ.  
Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Εγω ποτε δεν ειπα οτι δεν πρεπει να προσπαθουμε για το καλυτερο το αντιθετο μαλιστα πρεπει να πολεμησουμε για αυτο αφου πρωτα εχουμε κατακτησει τις γνωσεις και τις αποψεις μας και μετα να εθει η διεκδικηση μιας καλυτερης παιδειας .Θα συμφωνησω σε ολα με τον Νικο πιστευοντας οτι οι ημεριδες βοηθουν στον διαλογο και στο να καταλαβουμε τι ζηταμε.Ακομα για την προβολη ταινιων ειμαι υπερ και λεω ενα μεγαλο μπραβο στους συμμαθητες μου που το διοργανωσαν και οτι αυτες οι προοδευτικες κινησεις βοηθανε την πιδεια.Τελος δεν αμφισβητω ανθρωπους οι οποιοι εχουν βοηθησει την κοινωνια δινοντας την ζωη τους απλως μεσα σε αυτο το συνολο δεν ενταζω τις εκαστοτε κυβερνησεις (που ειχαν και εχουν ως στοχο την αποβλακωση μας και που την προσπαθουν μεσα απο τα Μ.Μ.Ε. και το κακο εκπαιδευτικο συστημα)αλλα τους αγωνιστες απο το πολυτεχνειο μεχρι και τους καθημερινιους καθηγητες οι οποιοι παλευουν με ενα αθλιο συστημα και εχουν ως συναγωνιστες τους μαθητες τους
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ

30 Ιανουαρίου 2009 στις 11:07 μ.μ.  
Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

OΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΑΓΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΛΕΨΟΥΝ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΑΓΑΘΟΥ.ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΚΙ ΟΧΙ-ΑΚΡΙΤΗ- ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΛΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΙΚΡΙΑ ΚΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΩ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΠΩΣ ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ ΔΙΔΕΤΑΙ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΙ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΝΤΟΧΗ ΜΕΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΟΥΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥΣΧΟΛΕΙΟΥ...ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΜΕΝΕΙ ΧΡΟΝΟΣ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΟΥΝ, ΝΑ ΕΜΒΑΘΥΝΟΥΝ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ .ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ -ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΤΟΝΩΘΟΥΝ!!! ΠΟΛΛΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΜΕ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΝ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ...ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΕΥΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ , ΨΥΧΙΚΩΝ ΚΑΙ...ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ.... ΤΟΣΟ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΣΟ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ...ΠΡΟΣΟΔΟΦΟΡΟ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΣΥΣΤΗΜΑ..ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ , ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΝΟΟΤΡΟΠΙΕΣ ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΞΕΙ;ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ;;;ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ;ΕΧΩ ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ...ΜΙΚΡΗ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ...ΩΣΤΟΣΟ ΛΕΝΕ ...Η ΕΛΠΙΔΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ...

5 Φεβρουαρίου 2009 στις 7:15 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger Θανάσης Παπαδημητρίου είπε...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

5 Φεβρουαρίου 2009 στις 7:32 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger Θανάσης Παπαδημητρίου είπε...

Προς την "ανώνυμη" καθηγήτρια του παραπάνω σχολίου.
1. Μία από τις βασικές αρετές που διδάσκουμε στους μαθητές μας είναι η ΠΑΡΡΗΣΙΑ .
γιατί , αγαπητή μου κυρία , δεν υπογράφερτε το σχόλιο σας;

2. Στο σχόλιο σας αναφέρετε ότι "οι μαθητές θα μπορούσαν , ακολουθώντας με επιμέλεια τις οδηγίες ΚΑΠΟΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ , να ανταποκριθούν με επιτυχία στις εξετάσεις ..."
Τι ακριβώς εννοείτε αγαπητή μου κυρία ; Για τους υπόλοιπους καθηγητές τί ισχύει; Γιατί δεν λέτε τα πράγματα με το όνομα τους ;
3. Εμείς οι καθηγητές πρέπει να εμπνέουμε συνεχώς στους μαθητές μας την αισιοδοξία και την ελπίδα . Τη μεγάλη ελπίδα ότι οι μαθητές μας θα αγωνιστούν και θα τα καταφέρουν καλύτερα από εμάς!

5 Φεβρουαρίου 2009 στις 1:44 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα