Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο

Προς τους χρήστες: Δέχομαι την κριτική σας , όσο σκληρή και αν είναι. Επιθυμώ , όμως , αυτή να γίνεται επώνυμα.

Όνομα:
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ, Greece

Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010

Γιατί νομίζω ότι κάνετε λάθος


Στο ίδιο έργο θεατές...

Καταλήψεις, ένα θέμα που σηκώνει πολύ συζήτηση. Ποιοι τις κάνουν, γιατί τις κάνουν, πόσο δίκιο ή άδικο έχουν, πόσο δίκαια ή άδικα είναι τα αιτήματά τους, ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν και στο τέλος τι βγαίνει. Προσέξτε όμως μη φτάσουμε να δικαιώσουμε το μύθο με το τσοπανόπουλο, το λύκο και τα πρόβατα: "Λύκος, λύκος στο μαντρί!" και όταν ήρθε ο λύκος κανείς δεν τον πίστεψε!

Παραθέτω την άποψη ενός μαθητή για το θέμα και την διεύθυνσή του για όποιον επιθυμεί να συνομιλήσει απ' ευθείας μαζί του. Όσο για την δική μου άποψη θα την παραθέσω αργότερα!

"Είναι άθλιο να βλέπεις το σχολείο κλειστό. Ακόμη και στην άθλια κατάσταση στην οποία, όπως όλοι όσοι ζούμε σε αυτή τη χώρα -και όχι στον κόσμο μας- ξέρουμε, βρίσκεται. Και αυτό γιατί, πέρα από όλες τις -θετικές ή αρνητικές- λειτουργίες του, είναι ένα σύμβολο. Σύμβολο της Γνώσης. Της Γνώσης εκείνης που βοήθησε την ανθρωπότητα να βγει από τον Μεσαίωνα. Εκείνης που εννοούμε όταν λέμε "την ουσιόδες (sic) πνευματική μόρφωση κάθε ατόμου".

Σαν να μην έφταναν λοιπόν όλα όσα περνάει η δημόσια (δυστυχώς δεν τη λες πλέον και τόσο δωρεάν) παιδεία, ήρθανε και μερικοί "αντάρτες", οι οποίοι το παίζουνε αφυπνιστές της κοινωνίας (μην τυχόν και κάθονται γλιτώνοντας ταυτόχρονα απουσίες), να χειροτερέψουν την κατάσταση. Με μια μέρα καθυστέρηση, γιατί χτες προφανώς προτίμησαν να κάνουν την επανάσταση του μαξιλαριού. Αλλά ας τα πάρουμε σιγά-σιγά:

· Μαγκιά δεν είναι να κλείνεις το σχολείο επειδή μπορείς, μαγκιά είναι να το αφήνεις ανοιχτό και να το κάνεις καλύτερο. Με τις πράξεις σου, όχι με ευχολόγια.
(τι σε λέω τώρα κι εγώ...)

· Το να κλείνεις το σχολείο με αίτημα να μην υπάρχουν φροντιστήρια είναι ΑΤΟΠΟ. ΟΞΥΜΩΡΟ. ΑΔΥΝΑΤΟΝ. ΗΛΙΘΙΟ. Ή απλά ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟ. Γιατί; Μα, γιατί όσο το σχολείο είναι κλειστό, το φροντιστήριο γίνεται δυνατότερο.
(το κατάλαβες ή να το ζωγραφίσω;)

ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ
Και ας μην ξεχνάνε όσοι και όσες απλά θέλουν να χάσουν μάθημα -ή με τη στάση τους στηρίζουν αυτό που συμβαίνει- ότι αν υπάρχει έστω και ένα άτομο που επιλέγει να στηριχτεί μόνο σε όσα του προσφέρει το σχολείο, υποχρεούνται να το σεβαστούν.
(Κοινώς, εσύ μπορεί να θέλεις να κοιμηθείς, αλλά ο άλλος/η άλλη δεν τα χώνει στο φροντιστήριο να του/της τα λένε και επομένως όσο κοιμάσαι μένει πίσω. Και η ευθύνη είναι και δική σου. Επειδή σκέφτεσαι μόνο τον εαυτούλη σου. Γκέγκε;)
Και για όποιον αναρωτιέται, υπάρχει τουλάχιστον ένας που προσπαθεί (ή προσπάθησε πολύ) να μην τα χώνει -και σίγουρα χωρίς κατάληψη θα ήταν πιο διαδεδομένη στάση (βλέπε τη δεύτερη τελίτσα).
ΚΛΕΙΝΕΙ Η ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ

· Η κατάληψη υποτίθεται ότι είναι το έσχατο μέσο διαμαρτυρίας, το οποίο χρησιμοποιείται όταν όλα τα άλλα αποτυγχάνουν. Όχι έθιμο. Ούτε και πρώτη αντίδραση.

· Και, στην τελική, αν θέλεις να κάνεις κατάληψη, κάνε την εκεί που θα πονέσει το σύστημα. Κατάληψη στο Υπουργείο; Καλό! Να κλείσουμε όλα τα φροντιστήρια; Αυτό μάλιστα!
(βέβαια, εκεί να μας πάει, οπότε κάτσε εδώ στα εύκολα...)
Αλλά όχι να μην έχεις ουσιαστικά σκοπό να κάνεις κάτι και μετά να φταίω που θέλω να κάνω μάθημα (το οποίο είναι και δικαίωμά μου στην τελική)

· Πολύ γέλιο έχει το σημείο που λέτε (οι υπογραμμίσεις και οι παρενθέσεις δικές μου):
ΧΙΛΙΑΔΕΣ μαθητές και μαθήτριες σε όλη τη χώρα ξεσηκώνονται.
Μέσα από ένα αυτόνομο
(*) και μαζικό μαθητικό κίνημα με συνελεύσεις
συζητήσεις μεταξύ των μαθητών και των γονιών
αναγνωρίζοντας όλοι πλέον σε τι
χρυσό κλουβί προσπαθούνε να μας βάλουν.” (τι λέει ρε ο wannabe Ρίτσος... και τώρα με την κατάληψη βγήκαμε απ' το κλουβί)
Σημείωση: Ρε Μήτσο, πότε έγιναν οι συνελεύσεις/συζητήσεις;! Χιλιάδες λέει κόσμος, και μάλιστα με τους "γονιούς"! Κοίτα πράματα... Εγώ πού ήμουν;;;
(*)γιατί τέτοια πρεμούρα -το διευκρινίζουν και στον τίτλο και στο τέλος-;

Άλλη σημείωση: Από πέρυσι ο καημένος ψάχνω να δω "αιτήματα" κατάληψης χωρίς ορθογραφικά ή εκφραστικά λάθη...

Έφτασε λοιπόν η μέρα που ο φασισμός (βλέπε "έτσι μου γουστάρει, ποιος σε χέζει εσένα;") βαφτίστηκε διαμαρτυρία/κίνημα...

Και ο ωχαδερφισμός με τον ατομικισμό τον υποστηρίζουν....

Και νομίζουν και οι τρεις ότι είναι κάποιοι..."

http://www.blogger.com/profile/13089289284748831281

7 σχόλια:

Ο χρήστης Blogger yannidakis είπε...

ο τροπος παρουσιασης του κειμενου του μαθητη ειναι αρτιοτατος.
Αυτη ειναι η πραγματικοτητα στα σχολεια απο τοτε ημουν κι εγω στο σχολειο, απλα τωρα ολα τωρα γινονται πολυ πιο ευκολα :[

16 Οκτωβρίου 2010 στις 4:14 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger Θανάσης Παπαδημητρίου είπε...

Αγαπητέ μου μαθητή,
Συμφωνώ απολύτως με την τοποθέτηση σου.
Άλλωστε αυτά που λες τα έχω πει και τα έχω γράψει κι εγώ και, μάλιστα, προσπάθησα να οργανώσω και ημερίδες για να τα προωθήσω.
Θαύμασα το χιούμορ με το οποίο αντιμετωπίζεις την κατάσταση.
Κείμενα, σαν κι αυτό που έχει τον τίτλο
«ΚΑΤΑΛΗΨΗ, ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ 4ου ΓΕ.Λ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ – ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ»
κυκλοφορούν, κάθε χρόνο, στα υπό κατάληψη σχολεία (μόνο ο αριθμός του ΓΕ.Λ και της περιοχής αλλάζει) και, θα είχε ενδιαφέρον, να ρωτήσεις ένα από τους «καταληψίες αγωνιστές» αν καταλαβαίνει το περιεχόμενο του.
Τέλος, θέλω να σταθώ λίγο στην κατακλείδα του κειμένου:
ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΑΓΟΥΝ
• ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ (Ένα σημαντικό ποσοστό των μαθητών και, ένα όχι ευκαταφρόνητο ποσοστό των εκπαιδευτικών, θεωρούν τη σκέψη ως την πιο κουραστική δραστηριότητα του ανθρώπου)
• ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ (Ποιος σκοτίστηκε γι’ αυτήν; ΟΛΟΙ νοιάζονται για το δικό τους ψέμα, αυτό που τους βολεύει.)
• ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ( Δηλαδή κάποιοι να εργάζονται και ΟΛΟΙ ΜΑΣ να δρέψουμε τα αποτελέσματα της εργασίας τους;)
• ΤΗΝ ΟΥΣΙΩΔΕΣ (!) ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΘΕ ΑΤΟΜΟΥ (Αυτό το σχολιάζω μόνο με το (!) που παρενέβαλα.)
• ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ( Πως τις αντιλαμβάνονται; Δεξιότητες στον ελιγμό και στο βόλεμα; )
• ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ (Δηλαδή αυτήν που λέει ότι για όλα φταίνε οι άλλοι εκτός από εμάς; )
• ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ (Έχεις βρει πολλούς μαθητές να ασχολούνται με τα μαθήματα Γενικής Παιδείας ή, τουλάχιστον να ξέρουν τη χρώμα έχει το σχολικό εγχειρίδιο που τους δόθηκε στην αρχή της σχολικής χρονιάς; )

16 Οκτωβρίου 2010 στις 6:46 μ.μ.  
Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Ανδρέα,
Δυστυχώς για τον τόπο φαίνεται ότι υπάρχει συμπαιγνία μεταξύ των δύο, εννοώ τον σημερινό πρωθυπουργό και τον προηγούμενο. Η επίθεση που γίνεται στους Έλληνες είναι ολομέτωπη! Ο πρoηγούμενος πήρε έστω και πολύ καθυστερημένα κάποια μέτρα τα οποία θα απέδιδαν γύρω στα 10 δις. Ο νυν τα απέσυρε! Όσο να το σκεφτεί το χρέος αυξανόταν! Και ενώ υπήρχε η δυνατότητα δανεισμού, με τα χαμηλά επιτόκια της τότε εποχής, αντί να δανειστεί για να αντιμετωπίσει τις ληξιπρόθεσμες δόσεις που ερχόντουσαν, γύριζε πράγματι τον κόσμο για να διαλαλήσει το πρόβλημα της χώρας. Έτσι με το βυθίζεται ο Τιτανικός και τα τοιαύτα κατάφερε με το ζόρι και μας έβαλε στο μηχανισμό στήριξης! Και ενώ πριν είχαμε δικαίωμα να επαναδιαπραγματευθούμε το χρέος μας και να σώσουμε την χώρα, ζητώντας την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής ή ακόμη και μείωση των χρεών μας, πράγμα που θα υποχρεωνότανε όλοι οι δανειστές να το δεχτούν, τώρα δεν μπορούμε. Γιατί;;; Απλά έχουν το δικαίωμα με όσα υπέγραψε «κατ' εντολήν και εν λευκώ» ο κ. Παπακωνσταντίνου, ο λαλίστατος αυτός κύριος και έχων προεκλογικά όλες τις λύσεις, (με έκανε και ψήφισα ΠΑΣΟΚ), τώρα τα βλέπει όλα μαύρα και άραχλα. Και σαν λύση προτείνει ό,τι υποδουλώνει πιο πολύ την χώρα!
Γνωρίζετε ότι έχει υπογράψει ότι "αν δεν πληρώσουμε το χρέος μας, οι πιστωτές μας (εταίροι λέγονται, τι να τους κάνεις τους οχτρούς;;;) έχουν δικαίωμα να πουλήσουν ακόμη και την Ακρόπολη, ή να εκχωρήσουν τα δικαιώματά τους, σε τρίτους, δηλ. και στους Τούρκους ακόμη; Και βεβαίως σαν πρώτο στόχος «λουκούμι» είναι το φυσικό αέριο και τα πετρέλαια μας!!!
Επιτέλους ποιος υπέγραψε αυτά τα επαίσχυντα, και αν δεν είναι έτσι, γιατί δεν κάνουν μια επίσημη μετάφραση, και να την διανείμουν, αφού το μνημόνιο είναι ευεργετικό και συμφέρον για τη χώρα, για τους Έλληνες;;; να το δούμε να το καταλάβουμε και να ψηφίζουμε εις τους αιώνες Πασόκ!
Δυστυχώς φαίνεται να αληθεύουν όσα κυκλοφορούν. Μη μου πείτε, μα είναι δυνατόν να απαντάνε σε κάθε ανεύθυνο που δεν έχει τι να κάνει και σοφίζεται διάφορα! για να προκαλεί εντυπώσεις!
Επαναλαμβάνω λοιπόν, η λύση είναι: η επίσημη και προσεκτική μετάφραση του μνημονίου ώστε ο λαός να μάθει την αλήθεια και έτσι να πάρει τις αποφάσεις του. «Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα»!
Και μια απορία. Γιατί κανένα κόμμα δεν τόλμησε να κάνει τη μετάφραση; Γιατί θέλουν όλοι τους, να μας σέρνουν σαν τα πρόβατα;

26 Νοεμβρίου 2010 στις 10:50 π.μ.  
Ο χρήστης Anonymous Γιάννης Αγιάννης είπε...

Αγαπητέ Ανδρέα,
Διαβάζοντας το σχόλιο του μαθητή (που θα μπορούσε να είχε υπογραφτεί από τους περισσότερους μαθητές ή πιο καλά από τη συντριπτική πλειοψηφία τους, κατά τη γνώμη μου) αισθάνομαι την ανάγκη να του εκφράσω τα συγχαρητήρια μου. Είναι καιρός να επιτραπεί, από τα φασιστοειδή, οκνηρά και σε πολλές περιπτώσεις παιδιά που αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα του σχολείου, να λειτουργήσει το σχολείο με ό, τι αδυναμίες και αν έχει! Δε σημαίνει ότι απαραίτητα, οι πιο πάνω μαθητές, είναι και άχρηστα άτομα, μπορούν ίσως να διαπρέψουν σε άλλα επαγγέλματα που δεν χρειάζονται ό,τι προσφέρει το σημερινό σχολείο (και το εννοώ αυτό που γράφω), αλλά δεν έχουν το δικαίωμα να κλείνουν το σχολείο, σε καμμιά περίπτωση, όσο δίκαιο και να έχουν. Στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ υπάρχει ένα όπλο: «Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ»!
Και αν δε επιτύχουμε σήμερα ό,τι ζητάμε και συζητάμε (κουβεντιάζω είναι του καφενέ για να περνά η ώρα! και ελπίζω ότι δεν το κάνουμε γι αυτό), άν πραγματικά στέκει στα πόδια του, θα γίνει αύριο. Φτάνει που με το διάλογο ανοίξαμε τον δρόμο! Θα είμαστε υπερήφανοι όσοι είπαμε την άποψή μας, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ και με σεβασμό και στην άλλη άποψη.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

26 Νοεμβρίου 2010 στις 11:22 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΤΣΟΥΛΑΣ είπε...

Φίλε ανώνυμε,
όταν ψήφιζες αυτό το κόμμα τι περίμενες αλήθεια; Άλλαξε ο Μανωλιός; Αυτοί που υπέγραψαν το μνημόνιο και το "μαζί τα φάγαμε" δεν είναι οι ίδιοι "αμνήμονες" που καταλήστεψαν τη χώρα και "μοναχοί τους τα φάγανε"; Πώς παρασύρθηκες δηλαδή; Σου κλέβει ο Κώτσος το σπίτι κι εσύ βάζεις τα παιδιά του να σου φέρουν πίσω τα κλοπιμαία - γιατί γι' αυτό πρόκειται; Άρα είμαστε όλοι υπεύθυνοι. Όσο για την μετάφραση του Μνημονίου δημοσιεύτηκε πολλές φορές από το "Ριζοσπάστη", αλλά ποιος να το διαβάσει όταν υπάρχει ολόκληρη Τρέμη, Πρετεντέρης και Καψής; Αστεία πράγματα! Την καλησπέρα μου.
Φίλε Γιάννη Αγιάννη,
δεν είναι τα παιδιά φασιστοειδή και κακώς χρησιμοποιείς αυτό τον χαρακτηρισμό. Φασιστοειδής είναι ολοόκληρη η κοινωνία που έφερε το σχολείο σε πλήρη απαξίωση, το φροντιστήριο σε κυρίαρχη θέση και τους γονείς από αδιάφορους θεατές μέχρι γενικούς κουμανταδόρους. Είδες π.χ. πολλούς γονείς να διαμαρτύρονται όταν γίνεται μια κατάληψη; Φωνάζει πάντα η μειοψηφία και πάντα βρίσκει τον μπελά της. Όπως έγραψε πέρυσι ο φίλος μου ο Θανάσης το θέμα δεν είναι κατάληψη, αλλά ανάληψη. Ευθυνών. Από όλους. Την καλησπέρα μου.

26 Νοεμβρίου 2010 στις 5:43 μ.μ.  
Ο χρήστης Anonymous Γιάννης Αγιάννης είπε...

Καλέ μου φίλε,
ας μη τα φορτώνουμε όλα στους άλλους. Ας αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας. Καθηγητές, γονείς, μαθητές και ασφαλώς οι εκάστοτε κυβερνώντες (από αυτούς δεν περιμένω τίποτα,μεταξύ μας). Αλλά από τους τρεις πρώτους θέλω πολλά. Άραγε όταν ο Θανάσης τάδε, δηλώνει ότι (ξυπνούσε επί τέσσερεις μέρες πρωί-πρωί) έκλεισε το σχολείο για να κοιμάται!!!! (δήλωση του ενώποιον γονεών) εσύ πως το χαρακτηρίζεις; Δημοκρατία;;; ή ετσιθελισμό που πιο απλά λέγεται φασισμός. Επιμένω πως αν οινέοι μας , η νέα γενιά, δεν μάθει να συμπεριφέρεται πραγματικά δημοκρατικά, δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτα καλύτερο από το σήμερα. Χειρότερα ναί. Καλύτερα όχι.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

28 Νοεμβρίου 2010 στις 6:25 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΤΣΟΥΛΑΣ είπε...

Εγώ χαρακτηρίζω το Θανάση τάδε παιδί. Και παιδί ανενημέρωτο και εγκαταλελειμένο. Το γονιό του παιδιού και την κοινωνία που ανατρέφει τέτοιους γονείς πώς τους χαρακτηρίζουμε δηλαδή; Υπεύθυνους και δημοκράτες; Πάρε ένα χώμα ξερό κι απότηστο και προσπάθησε να το καλλιεργήσεις. Τι θα φυτρώσουν; Αγριόχορτα! Πάρε μια γλάστρα με λουλούδια και καλλιέργησέ την. Λουλούδια θα βγουν, περισσότερα και καλύτερα. Η ελληνική κοινωνία και πρώτα η ελληνική πολιτεία απαξίωσε το χαρακτήρα του σχολείου, υποβάθμισε όσο μπορούσε περισσότερο τον έλληνα δάσκαλο και τώρα δρέπει απλώς τους καρπούς των κόπων της. Ασφαλώς και δεν ψάχνω να ρίξω το φταίξιμο στους άλλους, το ρίχνω εκεί που πρέπει! Δες και τη νέα ανάρτηση φίλε μου, έχει ενδιαφέρον. Καλό βράδυ.

28 Νοεμβρίου 2010 στις 10:15 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα