Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ
Υποχρεωτικά ΣΥΝΟΛΟ 24 ώρες
1. Ν.Ε. Γλώσσα και Λογοτεχνία
(4+2=6)
2. Ιστορία (3)
3. Φυσική Αγωγή (γυμναστική,
χορός, αθλήματα) (3)
4. Α' Ξένη γλώσσα (Αγγλικά) (3)
5. Μαθηματικά (4)
6. Φυσική (3*)
7. Χημεία (2*)
* Διακριτή ώρα για το
εργαστήριο
Επιλεγόμενα ΣΥΝΟΛΟ 10 ώρες
Τέσσερις (4) ομάδες μαθημάτων
Α. Αρχαιογνωσία (3)
1. Αρχαία ελλ. γλώσσα και
γραμματεία
2. Αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι
3. Αρχαία ιστορία
Β. Ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες: (2)
1. Θρησκευτικά
2. Ψυχολογία
3. Αρχές οικονομίας
4. Ηθική και Φιλοσοφία
5. Κοινωνιολογία
6. Ιστορία της τέχνης
Γ. Τέχνη και Πολιτισμός: (2)
1. Μουσική
2. Εικαστικά
3. Θέατρο, φωτογραφία,
κινηματογράφος
Δ. Ξένες γλώσσες (3):
Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά
Οι μαθητές επιλέγουν ένα μάθημα από κάθε κατηγορία.
Οι μαθητές επιλέγουν υποχρεωτικά μία δραστηριότητα και μία ερευνητική εργασία.
Οι διδακτικές ώρες είναι 34
(24+10)
Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Υποχρεωτικά ΣΥΝΟΛΟ 12 ώρες
1. Ν.Ε. Γλώσσα και Λογοτεχνία (4+2 = 6)
2. Α' Ξένη γλώσσα (Αγγλικά) (3)
3. Φυσική Αγωγή (γυμναστική, αθλήματα,
χορός) (3)
Επιλεγόμενα ΣΥΝΟΛΟ 21 ώρες
Έξι (6) ομάδες μαθημάτων
Α. Μαθηματικά:
1. Βασικό επίπεδο (3)
2. Υψηλό επίπεδο (6)
Β. Πειραματικές επιστήμες:
1. Φυσική (4+2 εργαστήριο = 6)
2. Χημεία (2+1 εργαστήριο = 3)
3. Βιολογία (2+1 =3)
4. Περιβαλλοντικές επιστήμες (3)
Γ. Αρχαιογνωσία
1. Αρχαία ελληνική γλώσσα και
γραμματεία (6)
2. Αρχαία ελληνική γραμματεία (3)
3. Αρχαία ιστορία (3)
4. Ιστορία των ιδεών (3)
Δ. Κοινωνικές επιστήμες: (3)
1. Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
2. Ψυχολογία
3. Οικονομία (3 ή 6)
4. Ευρωπαϊκή ιστορία
5. Αρχές ηθικής και φιλοσοφίας
6. Θρησκευτικά
Ε. Ξένες γλώσσες
1. Λατινικά (3)
2. Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά
(3 ή 6)
ΣΤ. Πολιτισμός: (3)
1. Μουσική
2. Εικαστικά
3. Κινηματογράφος - Θέατρο
Οι μαθητές επιλέγουν ένα μάθημα από κάθε κατηγορία.
Οι μαθητές επιλέγουν υποχρεωτικά ένα τουλάχιστον εξάωρο μάθημα από τις ομάδες Α έως Ε.
Οι μαθητές επιλέγουν υποχρεωτικά μία δραστηριότητα και μία ερευνητική εργασία.
Οι διδακτικές ώρες είναι 33
(12+21)
Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
Υποχρεωτικά ΣΥΝΟΛΟ 12 ώρες
1. Ν.Ε. Γλώσσα και Λογοτεχνία (4+2=6)
2. Α' Ξένη γλώσσα (Αγγλικά) (3)
3. Φυσική Αγωγή (γυμναστική, αθλήματα,
χορός) 3 ώρες
Επιλεγόμενα ΣΥΝΟΛΟ 21 ώρες
Έξι (6) ομάδες μαθημάτων
Α. Μαθηματικά:
1. Βασικό επίπεδο (3)
2. Υψηλό επίπεδο (6)
Β. Πειραματικές επιστήμες:
1. Φυσική (4+2 εργαστήριο=6)
2. Χημεία (2 + 1 εργαστήριο=3)
3. Βιολογία (2+1=3)
4. Περιβαλλοντικές επιστήμες (3)
Γ. Αρχαιογνωσία
1. Αρχαία ελληνική γλώσσα και
γραμματεία (6)
2. Αρχαία ελληνική γραμματεία (3)
3. Αρχαία ιστορία (3)
4. Ιστορία των ιδεών (3)
Δ. Κοινωνικές επιστήμες: (3)
1. Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
2. Ψυχολογία
3. Οικονομία (3 ή 6)
4. Ευρωπαϊκή ιστορία
5. Αρχές ηθικής και φιλοσοφίας
6. Θρησκευτικά
Ε. Ξένες γλώσσες
1. Λατινικά (3)
2. Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά
(3 ή 6)
ΣΤ. Πολιτισμός: (3)
1. Μουσική
2. Εικαστικά
3. Κινηματογράφος - Θέατρο
Οι μαθητές επιλέγουν ένα μάθημα από κάθε κατηγορία.
Οι μαθητές επιλέγουν υποχρεωτικά ένα τουλάχιστον εξάωρο μάθημα από τις ομάδες Α έως Ε.
Οι μαθητές επιλέγουν υποχρεωτικά μία δραστηριότητα και μία ερευνητική εργασία.
Οι διδακτικές ώρες είναι 33
(12+21)
' Δραστηριότητα που θα ευαισθητοποιεί τους μαθητές σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και θα τους ωθεί σε εθελοντικές δράσεις (2)
Οι συντάκτες της πρότασης είναι:
1. Αλέξης Δημαράς. Ιστορικός της εκπαίδευσης- Φιλόλογος-Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Λονδίνο-Διετέλεσε πρόεδρος του ΚΕΕ.
2. Βασίλης Κουλαϊδής. Γενικός γραμματέας Υπουργ. Παιδείας-Καθηγητής Παιδαγωγικής του τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου- Πτυχιούχος του ΕΜΠ-με διδακτορικό στο institute of education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου.
3. Κώστας Δημόπουλος. Σύμβουλος του Υπουργ. Παιδείας-Φυσικός- Μεταπτυχιακό στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών από το Πανεπιστήμιο Reading- Διδακτορικό στις Επιστήμες Αγωγής από το Πανεπιστήμιο Πατρών- Αναπληρωτής καθηγητής τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
(Πηγή: Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ της 10-1-2011)
Παρατηρήσεις.
1. Το παραπάνω πρόγραμμα καλούνται να το εφαρμόσουν καθηγητές, που έχουν μια μερική και ατελή επιμόρφωση, ή (ακόμα χειρότερο) καθόλου επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες.
2। Στο σχεδιαζόμενο Νέο Λύκειο εισάγονται καινοτόμα προγράμματα, για τη μαθησιακή διαδικασία που έχουμε συνηθίσει, όπως οι Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές επιστήμες, η Τέχνη και ο Πολιτισμός.
5. Ο χωρισμός των μαθημάτων σε Υποχρεωτικά μαθήματα και Μαθήματα επιλογής, είναι βέβαιο ότι συμβάλλει στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του μαθητή; Είναι βέβαιο ότι βοηθά τα παιδιά να αποκτήσουν ένα επαρκές και συνεκτικό σώμα γνώσεων από όλες τις Επιστήμες;
• Π.χ. ένας μαθητής, που θα επιλέξει στη Β΄ Λυκείου, Μαθηματικά (στο βασικό επίπεδο), Περιβαλλοντικές επιστήμες, Ιστορία ιδεών, Ψυχολογία και μια Ξένη γλώσσα , και στη Γ΄ Λυκείου, Μαθηματικά (στο βασικό επίπεδο), Βιολογία, Αρχαία Ελληνική γλώσσα και Γραμματεία, ψυχολογία, και Λατινικά , πόσο επαρκές και συνεκτικό σώμα γνώσεων, από όλες τις επιστήμες, θα κατέχει; Φυσική και Χημεία ( και πολλά άλλα αντικείμενα) θα τα έχει διδαχθεί μόνο στη Α΄ Λυκείου!
• Π.χ. ένας μαθητής επιθυμεί να σπουδάσει Φυσικός. Θα επιλέξει ( και στη Β΄ Λυκείου και στη Γ΄ Λυκείου ) τη φυσική και τα μαθηματικά (στο βασικό επίπεδο). Του απαγορεύεται να επιλέξει και τα μαθηματικά στο υψηλό επίπεδο, και τη χημεία και τη βιολογία. Αυτές οι γνώσεις θα του είναι αρκετές ώστε να σπουδάσει Φυσικός;
6. Μήπως η όλη ιδέα του Νέου Λυκείου πάσχει, σε βασικά σημεία και πρέπει να αποσυρθεί και να εκπονηθεί μια νέα πρόταση, αρκούντως μελετημένη; Μήπως εκτός από τη γνώμη των εξαίρετων Πανεπιστημιακών, πρέπει να ζητηθεί και η γνώμη των ταπεινών εκπαιδευτικών της Μέσης Εκπαίδευσης, ώστε να προκύψει μια πρόταση συνετή και εφικτή για το Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο;
Θανάσης Παπαδημητρίου.
3 σχόλια:
Κάθε τι νέο έχει Θανάση μου και τα τρωτά του. Πριν όμως ξεκινήσουν τις καινοτομίες τους ας δουν όλοι οι ανευθυνοϋπεύθυνοι που ασχολούνται με το "νεό" Λύκειο τα χρήματα που έχουν διατεθεί τα τελευταία χρόνια για την Παιδεία μας, την εικόνα των μίζερων σχολείων μας και ορισμένων συναδέλφων μας, την εικόνα των ελληνικών Πανεπιστημίων. Πάλι καλά που βρέθηκαν κάποιοι καθηγητές σαν εσένα ας πούμε και έκαναν έστω και για λίγο ξανά το σχολείο σχολείο, έναν ζωντανό οργανισμό που παρήγαγε τη γνώση και τον προβληματισμό. Πόσοι όμως Παπαδημητρίου υπάρχουν σε αυτόν τον τόπο και ως πότε το κάθε ΥΠΕΠΘ (Υπουργείον κακοπαιδείας) θα στηρίζεται στο φιλότιμο, το μεράκι και τη λεβεντιά ορισμένων πανάξιων συναδέλφων; Είναι μακρύς ο δρόμος και θέλει πολύ δουλειά και από πολλούς για να γίνει. Αλήθεια γιατί μελετούν να βγάλουν το μάθημα της Ιστορίας από τα υποχρεωτικά μαθήματα; Μήπως ενοχλεί; Μάλλον θα ρώτησαν τη Δραγώνα! Πότε όμως θα ερωτηθούν εκείνοι που δίνουν κάθε μέρα τον καλύτερό τους εαυτό για να μάθουν τα ελληνόπουλα γράμματα; Ίσως ποτέ και γι' αυτό το κάθε "νέο" Λύκειο θα είναι κομμμένο και ραμμένο στα μέτρα εκείνων που εξυπηρετεί επί της ουσίας! Να είσαι καλά φίλε Θανάση για τις επισημάνσεις σου.
αυτά τα εκπαιδευτικά συστήματα που τάχα μου συνέχεια αλλάζουν για το καλό των μαθητών δεν καλύπτουν ποτέ το κενο το οποίο υπάρχει παραδειγματος χάρειν μεταξύ ενός Έλληνα μαθητή και ενός Άγγλου ή Φιλανδού μαθητή.το ελληνικό εκπαιδευτικό συστημα της Ελλάδος είναι το χειρότερο και οι πολιτικάντηδες δεν κάνουν τίποτα για την παιδεία αφού ασχολούνται με το πως θα καταστρέψουν τη χώρα τρώγοντας τα λεφτά του κοσμάκη.
Αγαπημένε μου Κωνσταντίνε, χαίρομαι που τα παιδιά μας έχουν μάτια και βλέπουν, νου και καταλαβαίνουν. Πολλά δυστυχώς γίνονται σε αυτόν τον τόπο για "το μεγάλο φαγοπότι" και όχι γιατί τους πήρε ο πόνος για την παιδεία του λαού!
Το μέλλον όμως είσαστε εσείς που πρέπει να αλλάξετε τα πάντα και να απαλλάξετε την πατρίδα από τη σήψη, τη σαπίλα και τη διαφθρά, τον κατήφορο γενικά που έχει πάρει. Είστε το μέλλον και η ελπίδα. Εμείς οι πατεράδες και οι μανάδες σας περιμένουμε με αγωνία, αλλά και αισιοδοξία. Εύχομαι ο σπόρος που ρίξαμε να πιάσει επιτέλους τόπο. Σε φιλώ!
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα