Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο

Προς τους χρήστες: Δέχομαι την κριτική σας , όσο σκληρή και αν είναι. Επιθυμώ , όμως , αυτή να γίνεται επώνυμα.

Όνομα:
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ, Greece

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Η αυτοκρατορία καλά κρατεί!!

Στις 6/10/2010 το Υπουργείο Παιδείας είχε ανακοινώσει ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ για την ανάθεση κατόπιν διαπραγμάτευσης έργου με τίτλο: «Διεξαγωγή Έρευνας Κοινής Γνώμης επί ζητημάτων Λυκείου - Λυκειακής Εκπαίδευσης». Στις 15/11/2010 το Υπουργείο ανακοίνωσε την απόφαση ανάθεσης του έργου στην εταιρεία GRO – ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Α.Ε. αντί του ποσού των «50.922 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του εκάστοτε αναλογούντος ΦΠΑ».

Στις 20/3/2011 το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της -κατά παραγγελία- έρευνας η οποία έγινε το δεύτερο δεκαήμερο του Γενάρη, με 1.987 συνεντεύξεις σε δείγμα ηλικίας 16 έως 60 ετών. Από τα ερωτήματα είναι κάτι παραπάνω από προφανής η προσπάθεια του υπουργείου όχι απλά να διαμορφώσει μια πραγματικότητα στα μέτρα του, αλλά να παρουσιάσει εικόνα αποδοχής της πολιτικής του. Είναι γνωστό εξάλλου ότι σε αυτού του τύπου τις έρευνες ότι «αγκίστρι ρίχνεις ανάλογο ψάρι πιάνεις» ή για να το πούμε αλλιώς «όποιος πληρώνει τη μουσική καθορίζει και τις νότες».

Το είδαμε εξάλλου και στις 8/2/2011 όταν δημοσιοποιήθηκε από τον πελάτη - υπουργείο Παιδείας ανάλογη έρευνα για τις νεοφιλελεύθερες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση. Σε εκείνη την έρευνα μετείχαν 404 φοιτητές, 455 γονείς μαθητών γυμνασίου, λυκείου και φοιτητών και 1.002 άτομα από το ευρύ κοινό. Το δείγμα, που σε υψηλό ποσοστό δήλωσε "ούτε ενημερωμένο, ούτε μη ενημερωμένο" ή "μάλλον μη ενημερωμένο" εμμέσως πλην σαφώς κλήθηκε να συμφωνήσει με τις προτεινόμενες αλλαγές και να καταλήξει... εντελώς αυθόρμητα στην εξής έκκληση: Το υπουργείο Παιδείας να εφαρμόσει τις αλλαγές όποιες κι αν είναι οι αντιδράσεις.
Στο δια ταύτα: Δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν καταλάβει τη χρησιμότητα και τις δυνατότητες των δημοσκοπήσεων και τις ενέταξαν αμέσως στο οπλοστάσιό τους. Όχι, βέβαια, ως μέσον έρευνας των διαθέσεων αλλά σαν εργαλείο διαμόρφωσης της κοινής γνώμης και χειραγώγησης των πολιτών.
Η τεχνική είναι γνωστή. Αφήνεις απότιστο ένα λουλούδι και έπειτα ρωτάς τη γνώμη του τυχαίου διαβάτη για την κατάσταση του λουλουδιού. Μετά χρησιμοποιείς τη γνώμη του διαβάτη για να δικαιολογήσεις τις αλλαγές που θέλεις να κάνεις. Για να θυμηθούμε: Το 1990 επί κυβερνήσεως Ν.Δ. λίγο πριν από τις ρυθμίσεις Κοντογιαννόπουλου – Σουφλιά δόθηκε η ευκαιρία, με το γνωστό τρόπο, να εκφραστεί η «κοινή γνώμη» (δηλαδή αυτή που διαμορφώνουν οι ίδιοι που τη ζητούν). Τι διαπίστωνε η «κοινή γνώμη»; Η τάξη έχει χαθεί στα σχολεία, οι ιεραρχίες έχουν κλονιστεί, κανείς δεν αξιολογείται από κανέναν, τα παιδιά μένουν αγράμματα, τα φροντιστήρια κυριαρχούν, οι ιδιωτικές δαπάνες ροκανίζουν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Ποιος άραγε είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος γι αυτή την κατάσταση; Μήπως η Κυβέρνηση και το Υπουργείο που διαπιστώνουν κι αυτοί την κακή κατάσταση των σχολείων και έχουν δηλώσει την πρόθεση τους να τα αλλάξουν όλα; Όχι βέβαια. Φταίνε οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές. Και ήρθανε οι ρυθμίσεις και τα νομοσχέδια και έγινε ότι έγινε.

Για θυμηθείτε. Λίγα χρόνια αργότερα, την περίοδο 1997 – 1998, επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, ο Γεράσιμος Αρσένης, μέσα από τα στρατευμένα μολύβια – λιβανιστήρια πολλών δημοσιογράφων και τα επιφωνήματα των εκφωνητών της αυλής και της οθόνης, διαπίστωνε ό,τι και η «κοινή γνώμη». Ανεργία των πτυχιούχων, φροντιστηριοποίηση, αμάθεια, Λύκειο προθάλαμος του Πανεπιστημίου. Και άρχισε, συνοδευμένος από τις ιαχές των κολάκων και πατώντας στις προσδοκίες της «κοινής γνώμης» (που ζητάει αλλαγή αλλά ξεχνάει να ρωτήσει σε ποια κατεύθυνση), να υλοποιεί τη μεγαλόπνοη μεταρρύθμιση των 28 πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων στη Β΄ και στη Γ΄ Λυκείου, μετατρέποντας το Λύκειο στο Λαβύρινθο με το Μινώταυρο.

Τώρα, με τέχνη το Υπουργείο Παιδείας έστρωσε το ίδιο γνωστό παιχνίδι. Πλήρωσε 50.000 ευρώ για μια «έρευνα» που τι αποκαλύπτει; Ότι «μόλις ένας στους πέντε Έλληνες εμφανίζεται ικανοποιημένος από το επίπεδο εκπαίδευσης του Λυκείου στην Ελλάδα αλλά ακόμα λιγότεροι (13,6%) θεωρούν ότι τα προγράμματα του προετοιμάζουν κατάλληλα τους μαθητές για το μέλλον τους» και ότι «Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα τονίζει ότι το σύστημα προάγει την αποστήθιση και όχι την κριτική σκέψη, απάντηση που δόθηκε από το 8,4%». Φοβερή αποκάλυψη!

Καμώνεται πως δεν γνωρίζει ότι τα προβλήματα των σχολείων σχετίζονται με τη δική του και την προηγούμενη πολιτική που είναι δεμένες με ένα νήμα, καμώνεται ότι έχει στο χέρι τη ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ και αναφωνεί: επιτέλους ας δούμε τι λέει και ο απλός κόσμος. Ο απλός κόσμος τι λέει. Αυτός που πληρώνει μια περιουσία στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, αυτός που συνεχίζει να πληρώνει κι όταν μπαίνει το παιδί του στο Πανεπιστήμιο, αυτός που το βλέπει να μαραζώνει από την ανεργία ή την υποαπασχόληση ή τη μετανάστευση μετά το πτυχίο. Έ τι να λέει ο απλός κόσμος; Ότι λέει για τα δημόσια νοσοκομεία που δεν έχουν ούτε γάζες, ότι λέει για τους γιατρούς με τις ατελείωτες ουρές, ότι λέει για την εξέταση που δεν την καλύπτει η ασφάλεια και την πληρώνει από την τσέπη του. Να πάνε στο διάβολο λέει. Και βέβαια η κατάρα αυτή δεν μπορεί να φτάσει τους Υπουργούς γιατί βρίσκονται μακριά του φτάνει όμως στο προσωπικό του νοσοκομείου, τους γιατρούς, σε όποιον βρει μπροστά του.

Το Υπουργείο καμώνεται ότι έχει σηκώσει τα μανίκια για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες της κοινής γνώμης. Θα πάρει τα στοιχεία της έρευνας της «κοινής γνώμης» που θα είναι : οι καθηγητές δεν δουλεύουν, το παιδί μου μόνο στο φροντιστήριο μαθαίνει, οι υπολογιστές δεν δουλεύουν, αναγκάζομαι να πληρώνω ιδιαίτερα, κλπ κλπ (αυτά θα είναι τα αποτελέσματα της έρευνα καθώς, ως γνωστό, ότι αγκίστρι βάζεις τέτοια ψάρια πιάνεις). Τι ζητάει λοιπόν η «κοινή γνώμη»; ΑΛΛΑΓΗ.

Έ το Υπουργείο την έχει. Θα την προσφέρει καλά διπλωμένη σε χρυσόχαρτο με φιόγκους όπως ταιριάζει να μεταμφιέζει κανείς το κακό για να μην αναγνωριστεί έγκαιρα.

4 σχόλια:

Ο χρήστης Blogger Θανάσης Παπαδημητρίου είπε...

Στο παρόν ιστολόγιο υπάρχουν δύο αναρτήσεις με τίτλο:
Εκδηλώσεις προβληματισμού για το Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο .
Θα προέτρεπα κάθε μαθητή- γονέα- εκπαιδευτικό να τις ξαναδούν.
Θα πάρουν μια γεύση από την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία μας και από το πώς πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Και αυτή η γεύση, σίγουρα, δεν θα είναι Δημοσκοπική.
Δεν θα σταθώ στις ευθύνες των εκάστοτε υπουργών (και των κυβερνήσεων τους), που ΣΙΓΟΥΡΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ και είναι ΒΑΡΥΤΑΤΕΣ.
Η σημερινή διοίκηση του υπουργείου παιδείας κάνει κάποιες προτάσεις για αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης, με τις οποίες μπορεί κανείς να συμφωνεί, ή να διαφωνεί, ή ακόμα και να τις καταγγέλλει ως Εθνικά Επιζήμιες.
Αντιπροτάσεις εποικοδομητικές, σαν και αυτές που έγιναν από τους μαθητές και δύο μόνο καθηγητές ( οι υπόλοιποι σαμποτάρισαν την όλη προσπάθεια) του 3ου ΓΕ.Λ. Αγίας Παρασκευής,
• έχουν γίνει από την «περίφημη» εκπαιδευτική κοινότητα;
• έχουν γίνει από τα κόμματα της αντιπολίτευσης;
• Μήπως, τα κόμματα αυτά, αναλώνουν το χρόνο τους στην προσπάθεια μιας γενικής μπαχαλοποίησης, εν ονόματι των λαϊκών συμφερόντων;
Αυτογνωσία, σκληρή δουλειά, εποικοδομητικές προτάσεις, ομόνοια και συνεργασία είναι αυτά που χρειάζεται ο τόπος.

22 Μαρτίου 2011 στις 9:56 π.μ.  
Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

κριμα φιλε που δεν βρισκοσουνα εκει στις εκδηλωσεις που ηταν μαζικοτατες.Γιατι μονο τοτε θα καταλαβαινες για ποιο λογο απετυχαν και σιγουρα δεν ηταν οι υπολοιποι καθηγητες που εφταιγαν.γενικοτερα πρεπει να κοπει το παραμυθι των προτασεων.Τι προτασεις να κανω εγω στην υπουργο παιδειας οταν εχουμε διαφορετικα συμφεροντα????.Α,,,, ελεος πια με την ομονοια, την εθνικη ενοτητα και ομοψυχια.δεν περναμε ολοι κριση δεν κινδυνευουμε ολοι να μεινουμε ανεργοι κ.α. αλλα οι περισσοτεροι οι και οχι οι απο επανω



απο καποιον που ηταν στις εκδηλωσεις και ειδε πολλα

22 Μαρτίου 2011 στις 10:10 π.μ.  
Ο χρήστης Blogger ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΤΣΟΥΛΑΣ είπε...

Μα καλέ μου φίλε αυτό ακριβώς λέω. Πώς η σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ κάνει ΑΚΡΙΒΩΣ τα ίδια με τους προκατόχους της. Δηλαδή προσπαθεί:
α. να μας πείσει πόσο άχρηστο είναι το σχολείο σήμερα - με δική τους ευθύνη περισσότερο και με ευθύνη των φορεών του (καθηγητές, γονείς, μαθητές) ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ!
β. πόσο τεμπέληδες είναι οι καθηγητές (είναι αλήθεια; Και αν είναι κάποιοι ποιος τους έκανε, ποιος τους διόρισε, ποιος τους βόλεψε σε γραφεία Υπουργών και Δ/νσεις να κάνουν το γραφιά;)
γ. ότι χρειάζονται ραγδαίες αλλαγές και γενναίες μεταρρυθμίσεις (αλήθεια μεταρρυθμίσεις και αλλαγές χωρίς χρήματα για την Παιδεία (από το 3,1% του ΑΕΠ το 2009 πήγαμε στο 2,7% φέτος), με εκπαιδευτικούς υπαμειβόμενους, σχολεία χωρίς υποδομές και σχολεία να κλείνουν ή να συγχωνεύονται στο όνομα της "Διαμαντοπούλειας" λογικής γίνονται;)
Όλες μα όλες οι 20 συνολικά εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις των τελευταίων ετών είχαν ΕΝΑΝ και μόνο στόχο. ΠΩΣ θα μπούνε όλοι στο Πανεπιστήμιο, πώς θα είναι το εξεταστικό σύστημα, πόσα μαθήματα θα εξετάζονται πανελλαδικά κλπ. Σχολείο όμως που δεν προάγει το ήθος και τον πολιτισμό, δεν καλλιεργεί την κριτική σκέψη και την ανθρωπιά και δεν προσφέρει ουσιώδεις γνώσεις για τη μελλοντική ζωή του πολίτη όχι σχολείο δεν είναι, αλλά σκωληκοτροφείο! Τα φωνάζουμε χρόνια, τα λέμε χρόνια αλλά όπως είπα: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ (της βλακείας, της προχειρότητας και των οικονομικών συμφερόντων) ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΕΙ!
ΥΓ:Και μην ξεχάσει η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ να στείλει στην κ. Υπουργό τις ώρες που χάθηκαν από τις απεργίες για να αναπληρωθούν! Τη ζωή που χάσαμε κ. Διαμαντοπούλου εξαιτίας των υπερφίαλων Υπουργών ΠΑΣΟΚ και ΝΔ πώς και πότε θα μας την αναπληρώσετε αλήθεια:

22 Μαρτίου 2011 στις 5:58 μ.μ.  
Ο χρήστης Blogger Θανάσης Παπαδημητρίου είπε...

Προς τον ανώνυμο.
Η Δημόσια εκπαίδευση είναι ένα θέμα ΥΠΕΡΑΝΩ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται.

22 Μαρτίου 2011 στις 7:23 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα