Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο

Προς τους χρήστες: Δέχομαι την κριτική σας , όσο σκληρή και αν είναι. Επιθυμώ , όμως , αυτή να γίνεται επώνυμα.

Όνομα:
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ, Greece

Σάββατο 9 Μαΐου 2009

Η πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τις αλλαγές στο Λύκειο

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ

Α΄ Λυκείου
-Ομάδα υποχρεωτικών μαθημάτων Γενικής Παιδείας
-Ομάδα υποχρεωτικών μαθημάτων Επιλογής
-Ζώνη Πολιτισμού και δραστηριοτήτων

Β ΄Λυκείου
Προβλέπονται δύο κύκλοι σπουδών.
-Υποχρεωτικά μαθήματα Γενικής Παιδείας (κοινά και για τους δύο κύκλους)
-Μαθήματα Ελεύθερης επιλογής και ζώνη Πολιτισμού και Δραστηριοτήτων
Κάθε κύκλος περιλαμβάνει:
-Υποχρεωτικά μαθήματα Γενικής Παιδείας , με ωρολόγιο πρόγραμμα , στόχους και βαθμό δυσκολίας , προσαρμοσμένα κατάλληλα για κάθε κύκλο.
-Υποχρεωτικά μαθήματα Επιλογής (μαθήματα ειδίκευσης)
Γ ΄ Λυκείου
Προβλέπονται τρεις κύκλοι σπουδών.
-Υποχρεωτικά μαθήματα Γενικής Παιδείας (κοινά και για τους τρεις κύκλους)
-Μαθήματα Ελεύθερης επιλογής και ζώνη Πολιτισμού και Δραστηριοτήτων
-Μπορεί να δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών διαφορετικών τάξεων , στο ίδιο μάθημα επιλογής ή στην ίδια δραστηριότητα.
Κάθε κύκλος περιλαμβάνει:
-Υποχρεωτικά μαθήματα Γενικής Παιδείας , με ωρολόγιο πρόγραμμα , στόχους και βαθμό δυσκολίας , προσαρμοσμένα κατάλληλα για κάθε κύκλο.
-Υποχρεωτικά μαθήματα Επιλογής (μαθήματα ειδίκευσης)

Αξιολόγηση.
-Αξιολόγηση των μαθητών σε όλες τις τάξεις , όλα τα μαθήματα και τις Σχολικές Δραστηριότητες , σε Εθνικό , Περιφερειακό , Νομαρχιακό και σε επίπεδο Σχολικής μονάδας .
-Προτείνεται ο εναλλακτικός τρόπος αξιολόγησης , ποσοτικής και ποιοτικής ( βλ. φάκελος- portfolio μαθητή , Ευρωπαϊκό portfolio γλωσσών κ.α.) με στόχο τις αναγκαίες βελτιωτικές παρεμβάσεις.

Αναλυτικά προγράμματα.
-Θα εξασφαλίζουν την ομαλή μετάβαση από τη μία βαθμίδα στην άλλη , με βάση μια ενιαία φιλοσοφία , η οποία λαμβάνει υπόψη τη σχέση του Λυκείου με την Τριτοβάθμια και τη Μετά-δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
-Θα αξιοποιούν τις πηγές πληροφοριών ( ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες κ.α.)
-Θα εντάσσουν τις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (Τ.Π.Ε ) στη διδακτική πράξη.
-Θα καθιερώνουν ζώνη Πολιτισμού και Δραστηριοτήτων σε όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
-Θα είναι συνεχής , καθώς κρίνεται αναγκαία για την επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη τους.
-Τα προγράμματα επιμόρφωσης θα είναι ανάλογα με τις ανάγκες των επιμέρους κλάδων των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης.
Διάρκεια Σχολικού έτους.
-Το Σχολικό έτος μειώνεται , αφού καθορίζεται ως ελάχιστος διδακτικός χρόνος οι 25 εβδομάδες , έναντι των 31 εβδομάδων κατά το ισχύον σύστημα.
-Το ωρολόγιο πρόγραμμα διευρύνεται , με την καθιέρωση της διδασκαλίας όλων των γνωστικών αντικειμένων σε τουλάχιστον δίωρη εβδομαδιαία βάση και με την εισαγωγή της ζώνης Πολιτισμού και δραστηριοτήτων.


Παρατηρήσεις.
1.Έχουν σκεφτεί στο Π.Ι. αν είναι εφικτή η κατάρτιση ενός τέτοιου ωρολογίου προγράμματος ;
2.Έχουν σκεφτεί στο Π.Ι. πόσοι εκπαιδευτικοί απαιτούνται ,για την εξυπηρέτηση αυτού του ωρολογίου προγράμματος , ποιων ειδικοτήτων και αν θα είναι δυνατό οι εκπαιδευτικοί αυτοί να καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν σε τρία ή και περισσότερα σχολεία;
3.Μήπως οι άνθρωποι στο Π.Ι. έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους την κάλυψη των θέσεων των απαιτουμένων εκπαιδευτικών , κατά κύριο λόγο , με ωρομίσθιους;
4.Όλοι , όσοι μιλούν για τις αλλαγές στο Λύκειο , θέλουν ένα Λύκειο « μη εξετασιοκεντρικό » . Η προτεινόμενη αξιολόγηση των μαθητών δεν είναι εξετασιοκεντρική ;
5.Στις 25 εβδομάδες που θα διαρκεί το σχολικό έτος , θα συμπεριλαμβάνονται και οι ημέρες των πολυήμερων εκδρομών των μαθητών , των εκπαιδευτικών επισκέψεων και των σχολικών εορτών, εκδηλώσεων , διασχολικών αθλητικών αγώνων και διασχολικών πολιτιστικών εκδηλώσεων , που μειώνουν αισθητά τον διδακτικό χρόνο;

6.Μήπως ο διδακτικός χρόνος των 25 εβδομάδων κρύβει και μια μείωση των αποδοχών των εκπαιδευτικών κατά τα πρότυπα του ιδιωτικού τομέα (μείωση των ημερών εργασίας = μείωση των αποδοχών );
7.Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών γιατί δεν προτείνεται κάτι ;
8.Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών θα γίνεται στον ελεύθερο χρόνο τους ή θα προσλαμβάνονται αναπληρωτές , για το χρονικό διάστημα που θα διαρκεί η επιμόρφωση τους;
9.Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών θα είναι συστηματική ( με ορισμένη διάρκεια και με εκπαιδευτές Πανεπιστημιακούς και Σχολικούς Συμβούλους με κατάλληλα προσόντα ) ή θα είναι ευκαιριακή και με εκπαιδευτές τους… «πολλαπλασιαστές» που έκαναν κατά καιρούς την εμφάνιση τους στο παρελθόν ;
10. Για την αναμόρφωση του λυκείου , που προτείνεται , έχει υπολογιστεί το οικονομικό κόστος , ή θα εξαγγελθεί η αναμόρφωση του Λυκείου και θα ζητήσετε από τους εκπαιδευτικούς «να κόψουν το λαιμό τους» και να την εφαρμόσουν;

Θανάσης Παπαδημητρίου

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα